Madudbringningstjenesten Foodora, som gjorde sit indtog på det danske marked i 2022, har besluttet at trække sig ud af Danmark.
Det fremgår af en pressemeddelelse fra selskabet.
De lægger ikke skjul på, at selvom de har oplevet fremgang i Danmark over de sidste 18 måneder, har det udfordrende makroøkonomiske forhold ført til beslutningen om at omfordele virksomhedens ressourcer til andre markeder.
"På trods af fremgang på det danske marked gennem de sidste 18 måneder har ændrede forhold som udfordrende makroøkonomiske udviklinger ført til en beslutning om at omfordele virksomhedens ressourcer til andre aktive markeder", lyder det i pressemeddelelsen.
Foodoras karakteristiske pink madbude vil derfor snart forsvinde fra de danske byer, når en endelig ophørsdato er fastlagt.
Selskabet er allerede i dialog med de påvirkede medarbejdere og vil informere dem om de næste skridt, når alt er på plads. Indtil videre vil danske forbrugere dog fortsat kunne benytte Foodoras tjenester som normalt.
Men udenfor landets grænser er sagen en helt anden.
Foodora, som er en del af den tyske virksomhed Delivery Hero, er aktiv i seks europæiske lande og anses for at være en stor aktør inden for lokal levering globalt.