Har du været i denne populære forlystelsespark for nylig? Så bør du tjekke din 'postkasse' omgående

Emil Martesen

1 uge siden

|

01/10/2024
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Har du været i denne populære forlystelsespark for nylig?

Dagens topnyheder

I Danmark er vi heldige at have mange forlystelsesparker, som også kan findes over store dele af landet.

I Jylland kan man eksempelvis besøge Fårup Sommerland, Tivoli Friheden, Legoland eller Djurs Sommerland, mens man på Sjælland kan lægge vejen forbi Sommerland Sjælland, Bakken, Tivoli eller BonBon-Land.

Noget de alle har tilfælles er formålet om at gøre det til en sjov og uforglemmelig oplevelse for gæsterne.

Men gæsterne, der besøger BonBon-Land med sæsonkort i hånden og forventning om en sjov dag i den populære forlystelsespark, oplever desværre i stigende grad en mindre sjov afslutning på besøget – nemlig en parkeringsafgift.

Det gælder blandt andet Karina Nielsen fra Gelsted, der på trods af sit guldkort, som giver ret til gratis parkering, gentagne gange har modtaget krav om betaling fra parkens parkeringsfirma:

"Jeg fik et brev fra BonBon-Lands parkeringsfirma om, at jeg ikke havde betalt for parkering. I brevet stod der også, at hvis jeg ikke betalte til tiden, så ville det medføre yderligere omkostninger", fortæller hun hudløst ærligt til TV 2.

Bøden var fejlagtig, og selvom opkrævningen senere blev annulleret, efterlod den ubehagelige oplevelse en skygge over, hvad der ellers skulle have været en hyggelig familiedag.

Men Karina er ikke alene om problemet.

Flere gæster deler lignende erfaringer i Facebook-gruppen '4700 alt er tilladt', hvor de beskriver, hvordan de efter hver tur til BonBon-Land må kontakte parkens parkeringsselskab for at få annulleret uretmæssige bøder.

Nogle fortæller om gentagne henvendelser og nødvendigheden af at klage, før opkrævningen fjernes.

Bekræfter problemer

BonBon-Land bekræfter over for TV2 ØST, at der har været udfordringer med parkeringssystemet:

"Det er korrekt, at vi har haft nogle udfordringer med vores P-system i denne sæson (…) Vores udbyder – Simplyture – har haft nogle udfordringer med deres system. Vi er derfor selvfølgelig i tæt dialog med dem om at få dette løst ASAP (as soon as possible – hurtigst muligt, red.), da det selvfølgelig ikke er godt nok. Vi er kede af de unødvendige gener, nogle gæster har oplevet. Vi har ikke yderligere kommentarer", lyder det i et skriftligt svar til TV 2 ØST.