Kvinde grædefærdig efter flyvetur: Nu deler hun vigtig advarsel

Skrevet af Emil Martesen

48 uger siden

|

16/06/2023
Foto: TikTok
Foto: TikTok
Der var ikke meget at skrive hjem om for kvinden - og det har fået hende til at dele en vigtig advarsel.

Dagens topnyheder

En kvindes flyrejse tog en skræmmende drejning, da hun ved et uheld fik serveret mad, der var i strid med hendes glutenintolerance. 

Chloë Chapdelaine, der lider af cøliaki, havde bestilt et glutenfrit måltid til sin lange flyvning med Emirates fra Dubai til Los Angeles. 

Men det, der skulle have været en behagelig rejse, blev hurtigt til en mareridtsagtig oplevelse. 

Det løftede hun sløret for i en TikTok-video, hvor Chloe delte sin historie, hvor hun beskrev, hvordan hun ved et uheld spiste en croissant, der ikke var glutenfri, da den blev serveret uden et klistermærke, der angav dette. 

Og trods den uventede god smag blev hun mistænksom og konfronterede stewardessen omkring fejlen. 

Desværre blev hendes mistanke bekræftet, og det stod klart, at hun havde indtaget gluten, noget hun havde undgået i næsten et årti siden hendes diagnose. 

Den 25-årige oplevede straks symptomer på sin glutenintolerance, herunder opkastning, svimmelhed, mavekramper og diarré. 

Hun lagde heller ikke skjul på, at flyvningen var den værste i sit liv og frygtede for de mentale og fysiske symptomer af denne fejl i de kommende uger. 

Chapdelaine delte også sin frustration over, at glutenfrie måltider ofte overses af flyselskaberne. 

Hun bemærkede, at dette ikke var første gang, hun havde oplevet en lignende situation og udtrykte sin irritation over, at cøliaki ikke tages lige så alvorligt som andre fødevareintolerancer eller allergier. 

Og videoen er bestemt heller ikke gået ubemærket hen. 

Reaktionerne på hendes video var præget af medfølelse og forståelse fra mange brugere, der mente, at virksomheder burde tage allergier og intolerancer mere alvorligt. 

Chapdelaine påpegede, at det ikke altid er muligt at medbringe sin egen mad ombord på flyet, især når man rejser og ikke har adgang til et køkken eller støder på restriktioner ved grænsekontroller. 

Emirates har siden benyttet lejligheden til at udtryke sympati for Chapdelaines situation og har lovet at undersøge klagen nøje. 

De forsikrer samtidig, at de stræber efter at imødekomme passagerers specifikke behov og tilbyde et bredt udvalg af specialmåltider, der dækker medicinske, diætetiske og religiøse krav.