Forside Nyheder Matas gør det for anden gang i historien: Får unik...

Matas gør det for anden gang i historien: Får unik mulighed

Matas
ArDanMe / Shutterstock.com

Matas har god grund til at klappe i hænderne.

Lige nu læser andre

Matas er en af Danmarks mest velkendte detailkæder og har i årtier været en fast del af danskernes hverdag.

Med sit brede sortiment inden for skønhed, personlig pleje, helse og husholdning er butikken blevet et naturligt sted at handle for mange.

De karakteristiske blå butikker findes i stort set alle større byer, og kæden nyder høj genkendelighed – og det har nu båret frugt.

Modtager fornem pris

Copenhagen Business School dannede rammen for afsløringen af en af årets største markedsføringspriser; HBH-prisen.

Et initiativ, der blev grundlagt i 1992 af uddannelsesinstitutionen i samarbejde med HBH Fonden, og som har til formål at anerkende en virksomhed, der har leveret et strategisk vigtigt bidrag inden for markedsføring som CBS og HBH-fonden vurderer som det mest værdifulde.

Læs også

Sidste år fik det danske IT-selskab Netcompany hæderen og i år var det så Matas, der fik æren – i øvrigt for anden gang i historien.

Det skriver Matas i en pressemeddelelse.

Indstillingen fra rektor på CBS, Peter Møllgaard lød sådan her:

”Matas vinder prisen, fordi virksomheden har udmærket sig indenfor strategisk markedsføring. Først og fremmest ved at skabe, drive og vækste en kundeklub fra intet til i dag at have mere end to millioner medlemmer. Det er ganske enkelt imponerende”, konstaterer han og supplerer:

”Det er opnået, samtidig med at Matas har formået at skabe en solid vækst, der foreløbig kulminerede med opkøbet af den svenske kæde KICKS i 2023, som har skabt grobund for, at den danske virksomhed nu er blevet skandinavisk”.

Læs også

Også CCMO Le Gammeltoft, som afleverede stafetten på vegne af Netcompany sendte roser afsted:

”Næsten alle i Danmark kender Matas, og en ting er at vinde prisen, noget andet er at bruge den konstruktivt og udnytte de muligheder, der ligger og venter forude”, påpegede hun.

Matas får unik mulighed

Udover æren indeholder prisen nemlig også en helt unik mulighed for modtageren.

Nemlig at en eller flere CBS-studerende kan skrive speciale om vindervirksomheden og bidrage med analyser og strategisk input derigennem. 

”Jeg er naturligvis helt utrolig stolt over at modtage prisen på Matas’ vegne. Det er helt utroligt dejligt og værdifuldt, at vores indsats bliver anerkendt, men allermest glæder vi os til det tætte samarbejde med CBS og deres studerende, og muligheden for at de kan bidrage til at sætte nye og spændende perspektiver på vores muligheder”, pointerer Matas’ danske direktør Lise Ryevad og fortsætter:

Læs også

”Det er vigtigt at huske, hvor vi kommer fra. Matas er en virksomhed, som langt de fleste danskere bærer i deres bevidsthed – det forpligter. For udover at sælge parfumer, cremer, kosttilskud og alt muligt andet, så er vores primære fokus det gode råd og den gode personlige kundeoplevelse – uanset om man handler i vores butikker eller online. Det bliver det ved med at være, samtidig med at omfavner ny teknologi, nye muligheder og andre måder at tænke på – både nu og i fremtiden”, slutter hun.

Ads by MGDK