Der er sjældent røg uden ild, og for Norlys synes det at brænde på flere fronter. Den landsdækkende energi, og telekoncern er havnet i et stormvejr af utilfredshed, som i stigende grad har sat sig spor på nettet.
Trustpilot flyder over med klager, og på sociale medier har frustrerede brugere fundet alternative veje til at få deres stemme hørt, efter at kommentarfeltet på Norlys’ Facebook-side blev lukket.
Det skriver Ekstra Bladet
Tiltaget har ikke lagt låg på utilfredsheden, tværtimod synes det at have pustet til gløderne.
Anmeldelserne på Trustpilot vidner om dyb frustration. Her berettes der om alt fra urimelige priser til decideret vildledning. En kunde blev endda sendt til inkasso på baggrund af en fejl i selskabets IT-system, som forhindrede vedkommende i at betale regningen.
Ifølge Jydske Vestkysten har hele 110 kunder givet den lavest mulige bedømmelse i løbet af blot 12 dage, hvilket giver et klart billede af stemningen blandt forbrugerne.
Her har problemerne også forplantet
Problemerne har forplantet sig yderligere efter Norlys’ overtagelse af Telias mobilforretning i Danmark.
Flere kunder har oplevet nedbrud og mistede forbindelser, og forløbet har været præget af uklare og skiftende meldinger.
I begyndelsen nægtede Norlys kendskab til problemerne, men internt i kundeservice blev der givet en anden forklaring. Først efter dækning fra MereMobil.dk blev forklaringerne tilpasset, dog kun for en stund.
Senere indrømmede kundeservice alligevel, at der var udfordringer.
Kritikken har nu fået koncernen til at reagere. Kundedirektør Kathrine Forsberg udtaler:
“Jeg er meget ked af de negative kundeoplevelser,” og hun lover samtidig, at der “arbejdes hårdt på at vende udviklingen”. Om det bliver nok til at genskabe tilliden, står dog hen i det uvisse.