Forside Politik Ekskluderet medlem sender stikpille til Lars Boje: “Jeg synes, han...

Ekskluderet medlem sender stikpille til Lars Boje: “Jeg synes, han skal trække sig”

Ekskluderet medlem sender stikpille til Lars Boje: “Jeg synes, han skal trække sig”
Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Den tidligere partifælle retter nu en direkte opfordring mod partiets leder, Lars Boje Mathiesen.

Der er løbet meget vand i åen, siden danskerne gik i stemmeboksen, og Borgernes Parti overraskende kom over spærregrænsen.

Dengang stod partiet som et nyt borgerligt alternativ med ambitioner om at samle vælgere, der ønskede en anden kurs.

I dag er billedet et andet. Interne konflikter og markante afskeder har sat deres præg på partiet, som nu kæmper med sammenholdet i folketingsgruppen.

Senest har endnu et medlem valgt at forlade partiet, og det har fået kritikken til at tage til.

Den tidligere partifælle Jacob Harris, som selv blev ekskluderet kort efter valget, retter nu en direkte opfordring mod partiets leder, Lars Boje Mathiesen.

Det skriver Ekstra Bladet.

Opfordrer til ledelsesskifte

På Facebook gør Jacob Harris det klart, at han ikke længere har tillid til den nuværende ledelse.

Han mener, at tiden er inde til, at Lars Boje Mathiesen træder tilbage og overlader ansvaret til andre kræfter i partiet.

Ifølge Harris bør stafetten gives videre til dem, der var med til at sikre partiets indtog i Folketinget.

“Jeg synes, han skal trække sig og give stafetten videre til de gode kræfter, der har fået Borgernes Parti ind i Folketinget,” lyder det ærligt fra Jacob Harris.

Udmeldingen kommer i kølvandet på, at Nadja Natalie Isaksen som det tredje ud af fire folketingsmedlemmer har valgt at forlade partiet.

Harris gik live på Facebook kort efter nyheden om endnu en afgang blev kendt. Her gentog han sin kritik og pegede på behovet for fornyelse i toppen af partiet.

Ramt af gentagne brud

Borgernes Parti har på kort tid oplevet en række opsigtsvækkende brud.

Jacob Harris var selv den første til at ryge ud, da han blot fire dage efter valget blev ekskluderet.

Siden fulgte Emilie Schytte, der valgte at forlade partiet, og nu er også Nadja Natalie Isaksen trådt ud.

Ads by MGDK