Er du blandt dem der har oplevet det?
Lige nu læser andre
Tour de France ruller over skærmene, og tusindvis af danskere har tunet ind for at følge Vingegaard og co.
Men for mange Max-brugere har oplevelsen udviklet sig til en frustrerende affære, hvor reklamer pludselig afbryder løbet – uden varsel og midt i spændingen.
Max, der er streamingtjenesten skabt af fusionen mellem HBO og Discovery+, havde ellers solgt sig selv på løftet om sport uden afbrydelser. Men under de første tre etaper af Touren er seerne blevet mødt af gentagne reklameblokke, der overtager billedet, mens kommentatorlyden fra Brian Holm og Bastian Emil Goldschmidt stadig kører i baggrunden.
På sociale medier og Eurosports Facebook-side er der opstået en decideret storm af utilfredse reaktioner. Flere brugere melder, at de har opsagt deres abonnement i protest og i stedet har skiftet til TV 2. Blandt de vrede reaktioner lyder det:
Læs også
“Jesus Kristus, hvor er der mange reklamer på Max i år.”
En anden bruger skriver vredt, at han udelukkende har købt Max for at undgå reklamer, og nu føler sig snydt.
Uforudsigelige reklameafbrydelser midt under løbet har samtidig skabt bekymring blandt fans, der frygter, at de går glip af afgørende momenter, hvis eksempelvis Vingegaard angriber Pogacar – netop som en reklame ruller ind over skærmen.
Ekstra Bladet har forsøgt at få en kommentar fra Max og Discovery, men selskabet ønskede ikke at stille op til interview. I et skriftligt svar fra Warner Bros. Discoverys presseafdeling lyder det:
“Live sport indeholder regelmæssigt reklamer, også på HBO Max. For de seere, der gerne vil se Tour de France uden reklamer, findes der en reklamefri visning via det feed, der hedder Multiscreen, som også har dansk kommentering.”
Reklamefri løsning eller ej – Multiscreen-feedet er langt fra ideelt for alle. Her deles skærmen konstant op i fire forskellige kameravinkler, hvilket flere seere finder forvirrende og distraherende.
Onsdag fortsætter løbet med en kuperet femte etape og årets første enkeltstart – men hos mange Max-brugere er begejstringen for Tour de France nu blevet ledsaget af en markant utilfredshed med streamingtjenesten, der ellers havde lovet noget andet.