Tæt på at dreje nøglen om: Corona redder Løvens Hule-iværksætter

Skrevet af Julie Møller

03/03/2021
Her ses Jan Lehrmann og Mia Wagner, der begge har været en del af Løvens Hule på DR siden 2019. Foto: Per Arnesen / DR.
Her ses Jan Lehrmann og Mia Wagner, der begge har været en del af Løvens Hule på DR siden 2019. Foto: Per Arnesen / DR.
Under pandemien har virksomheden for alvor fået vind i sejlene.

Mest læste i dag

I begyndelsen af 2019 optrådte Palle Top i DR-programmet Løvens Hule, hvor han fik en investering på 600.000 for 20 procent.

Investor Jan Lehrmann troede på Palles møbelvirksomhed, Kabeltromlen, og det er også det samarbejde, der har været med til at redde virksomheden under corona-pandemien.

Det oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.

I 2020 har Kabeltromlen tredoblet deres omsætning siden 2018. I 2019 var fokus at skabe en forretning, som kunne bære at vækste og på samme tid tage højde for danske lønninger. Men i januar 2020 så det sort ud for Kabeltromlen.

Investor Jan Lehrmann troede på Palles møbelvirksomhed, Kabeltromlen, og det er også det samarbejde, der har været med til at redde virksomheden under corona-pandemien. Foto: Per Arnesen / DR.

De omfattende strategiske investeringer, der blev foretaget i 2019, var endnu nogle måneder fra at bære frugt, og derfor kunne omsætningen endnu ikke dække omkostningsniveauet. I 2019 kom Kabeltromlen således ud med et underskud på mere end 1 million kroner.

Men så kom coronaen

Lige da det så allermest sort ud for virksomheden, kom coronavirussen til Danmark. I kølvandet på virussen kom restriktioner, der betød, at mange danskere gik i gang med hjemmeprojekter. 

“Vi har oplevet en stigende efterspørgsel under corona. Det skyldes helt sikkert det gode vejr og danskernes trang til at komme i gang med gør-det-selv projekter. For at opretholde salget har vi fokuseret på produktudvikling og fokuseret markedsføring,” forklarer Palle Top.

Kabeltromlen retænker brugen af kabeltromler. De giver gammelt træ nyt liv og producerer rå og rustikke møbler til hjemmet, herunder borde, bænke, skoreoler, havemøbler og meget mere. Igennem 2020 lancerede de også en række nye produkter, som for eksempel plantekasser, der er lavet af såkaldte traller.

Derudover har Kabeltromlen fokuseret på at lave indhold på deres SoMe-kanaler, der skal inspirere kunderne. Denne del af virksomhedens strategi har Jan Lehrmann blandt andet hjulpet med, lyder det i pressemeddelelsen.