75-årig Lidl-kunde modtog brev få dage efter indkøb: 'Jeg handler der aldrig igen'

Skrevet af Henrik R

11/10/2022
Foto: Dagens.dk
Foto: Dagens.dk
En trofast og loyal Lidl-kunde nægter at sætte sine ben i en Lidl-forretning igen, efter det brev hun modtog.

Dagens topnyheder

Den 75-årige pensionist Evelyn Sommers var generelt glad for at handle ind i sin lokale Lidl-forretning. Når hun var der, brugte hun som regel også ganske god tid på at kigge på de gode tilbud og det store udvalg.

Turen i Lidl er dog blevet fortid for Evelyn, der har valgt at droppe butikken efter et brev hun modtog få dage efter, at hun havde handlet der.

Evelyn var nemlig kørt ned til forretningen den 19. august og igen den 27. august. Første gang handlede hun en halvanden time, mens anden gang var en indkøbstur på en time og 46 minutter. Et par dage efter modtog Evelyn et brev fra Parkdepot GmbH og beskeden var bestemt ikke sjov.

Hun trofaste Lidl-kunde havde nemlig fået bøder for at holde for længe på parkeringspladsen, og hun skulle nu betale 50 euro. Det skriver mediet Münchner Merkur.

Mediet beretter om, at den 75-årige kvinde følte sig snydt, eftersom hun har været en trofast kunde i den samme Lidl-butik i mange år.

"Jeg er en loyal kunde, der handler der hver uge," fortæller hun til det tyske medie.

Har ændret reglerne

For ganske nyligt lavede Lidl dog reglerne om, da de indgik en kontrakt med Parkdepot GmbH om at styre parkeringsreglerne på parkeringspladsen. Derfor var der opstillet nye skilte, hvor der ganske klart stod, at man måtte holde på pladsen i en time. Den første halve time over de 60 minutter vil koste en bøde på 20 euro, mens det derfor vil koste fem euro pr. 30. minut.

De regler var Evelyn ikke klar over, og nu hvor hun ved det, ønsker hun ikke at sætte sine fødder i forretningen igen.

"Jeg kommer bestemt aldrig til at handle i Lidl igen," fortæller hun til det sydtyske medie.