Supermarkedskæden Aldi indfører i anledning af den amerikanske højtid Thanksgiving en kampagne, som skruer prisen på en lang række priser tre år tilbage i tiden.
Det betyder, at prisen på varer som brie, prosciutto, forskellige vine, tærter og andre snacks ifølge Mass Live vil falde til prisniveauet, som fandtes i 2019, i en begrænset periode.
Det er cirka 30 procent.
Kampagnen har fået tilnavnet "Thanksgiving Price Rewind" og bliver desværre kun aktuel i supermarkedskædens mere end 2.200 butikker i USA og på kædens amerikanske webshop.
Her kan amerikanske kunder lede efter varer med et rødt klistermærke med teksten "Thanksgiving Price Reward," hvis de vil spare omkring 30 procent.
Prisen på de mange 'Thanksgiving'-varer bliver nemlig sat ned til, hvad de kostede i Aldi i 2019.
Kampagnen kører fra og med d. 2. november til og med d. 29. november.
Supermarkedskæden har dog understreget, at alle andre varer desværre vil være dyrere end i 2019, da de vil følge markedspriserne i øjeblikket.
"At tilbyde fantastiske produkter til den absolut laveste pris er, hvad vi altid har gjort, og vi ved, at det er vigtigere end nogensinde før lige i øjeblikket," lyder det i en udtalelse fra supermarkedskæden, som fortsætter:
"Vi forventer at tage imod mere end ti millioner kunder i vores butikker denne 'Thanksgiving'-sæson, og vi ønsker, at de [red. kunderne] ved, at de kan regne med os."
Der findes mere end 2.200 Aldi-butikker fordelt ud over 38 forskellige stater i USA, og planen er, at kæden skal være landets tredjestørste inden udgangen af 2022.