Bodybuilder viser bivirkningerne ved steroider

Foto: Privat

En bodybuilder har fortalt åbent om de bivirkninger der har været ved steroider.

Dave Hartrey, 24, fra Waterford, Irland, tigger læger om hjælp, efter at han oplevede to alvorlige udbrud, som efterlod ham i smerte. Som et resultat er online fitnessinstruktøren blevet efterladt med keloid ar på ryggen, brystet og armene.

Et keloid ar er et forstørret, hævet ar, der kan være lyserødt, rødt, hudfarvet eller mørkere end den omkring liggende hud.

Læs også

DMI melder ud: Nu kommer sneen igen

"Jeg har altid været en stor fortaler for fitness og har trænet siden jeg var 15," siger Dave.

“Da jeg var 20 år gammel, begyndte jeg at træne med en bodybuilder, og jeg nød virkelig at træne med ham, så besluttede også at gå ned ad bodybuilding-ruten.

"Når du går i fitnesscenteret og begynder at gøre fremskridt, beskylder folk dig for at tage steroider, og da bodybuilding er en kort karriere, besluttede jeg mig for bare at gå efter det.

Ud over to alvorlige udbrud af akne og bylder havde Dave endnu et ‘anfald’, efter at han holdte med at tage stofferne.

Dave trak sig og stoppede med at tage steroider, men fik endnu et udbrud, som han beskriver som 'det værste nogensinde' og efterlod ham sengeliggende i ni måneder.

Bivirkningerne af anabolske steroider hos mænd kan omfatte: reduceret sædtal; infertilitet; skrumpede testikler; erektil dysfunktion; hårtab; brystudvikling; øget risiko for prostatacancer; svær akne og mavesmerter. Det skriver LADbible.

Læs også

Ekspert: Derfor skal du ikke opbevare din ost i køleskabslågen

 

 

 

 

 

Dagens Gossip