Coca Cola lancerer ny smag: Du SKAL have TikTok for at købe den

Skrevet af Kamille Isaksen

13/02/2024
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Det er kun muligt at få fingrene i den nye variant via den populære app TikTok.

Dagens topnyheder

De er højt på manges lister, når det kommer til at vælge en favorit supervand. Men selvom de har det godt på markedet, skal de følge med i tidens tendenser, og derfor har Coca-Cola valgt at introducere en ny smag til sin portefølje i Nordamerika, den første permanente tilføjelse på tre år. 

Det skriver The Independent

Denne nyhed kommer som et svar på den stigende tendens til krydrede snacks og drikkevarer, der har vundet popularitet på tværs af forbrugergrupper. Den nye variant, Coca-Cola Spiced, samt en sukkerfri version, Coca-Cola Spiced Zero Sugar, vil være tilgængelig i USA og Canada fra den 19. februar.

I et forsøg på at appellere til yngre forbrugere har Coca-Cola tidligere eksperimenteret med en række begrænsede smagsudgaver under Coca-Cola Creations-mærket, hvor de har tilføjet noter af kokos, jordbær, vandmelon og andre smage. Den seneste udgave, Coca-Cola Happy Tears, som indeholder salt og mineraler, vil blive solgt eksklusivt gennem TikTok i USA og Storbritannien den 17. februar.

Coca-Cola Spiced byder ikke på en overvældende styrke, men tilbyder i stedet en antydning af hindbær som den primære smag. Selvom Coca-Cola holder krydderierne, der er tilføjet, hemmelige, fremstår de som forstærkede versioner af de krydderier, der allerede findes i den klassiske Coca-Cola.

Udviklingen af Coca-Cola Spiced skete på rekordtid. Normalt tager det mindst et år at udvikle en ny drik, men i dette tilfælde tog det kun syv uger at færdiggøre denne smagsvariant.