Jenny købte Daim-chokolade: Da hun spiste den, fik hun et stort chok

Skrevet af Nicolai Steinicke

53 uger siden

|

10/05/2023
Foto: Privat
Foto: Privat
31-årige Jenny fik sig noget af en overraskelse, da hun satte tænderne i en plade chokolade, hun havde købt.

Dagens topnyheder

Mandag aften skulle journalisten Jenny fra Norge nyde noget chokolade, hun havde købt i weekenden.

- Jeg havde lagt mig til rette i sengen, med nyvasket sengetøj, Netflix og en iskold sodavand i glasset. Udover min faste følgesvend: En stor skive mælkechokolade med min yndlingssmag, Daim. Denne gang var det faktisk 250 gram, for chokoladen er købt i Sverige.

Men da hun fik fingre i godterne, fik hun en stor overraskelse.

For bag emballagen var der noget helt andet end Freia Mælkechokolade med stykker af Daim.

- Da jeg tog den første bid, tænkte jeg: "Herregud, det her er ikke Daim!.. Jeg var helt chokeret,” siger Rødahl.

Hyggestunden var en stor skuffelse for Rødahl, der dokumenterede hændelsen ved at sende billeder og videoer til sine venner på sociale medier.

- De var også chokerede, og flere mente, at jeg skulle få gratis chokolade resten af ​​året. Samtidig hører man om folk, der opdager larver i chokoladen, og det er meget værre, siger hun.

- Jeg var trods alt i humør til en kold, fyldig chokoladebar med min yndlingssmag.

Foto: Privat

Rødahl har indtil videre ikke været i kontakt med producenten, men hun vil gerne have svar på, hvordan fejlen kunne være sket.

Mondelez International, der ejer Freia, siger til Dagbladet, at de har fået en henvendelse fra en kunde, der har oplevet det samme som Rødahl.

- Vedkommende er blevet bedt om at sende det berørte produkt til os til nærmere undersøgelse. Vi har omfattende styresystemer i produktionen og er ivrige efter at undersøge baggrunden for dette, siger Jonas Pettersson i Mondelez i Norden.

Mondelez har ikke svaret på Dagbladets spørgsmål, om de har tænkt sig at trække dette parti chokolade tilbage, eller om kunderne får nogen form for kompensation.

De har heller ikke svaret på, hvordan fejlen kunne være sket, eller hvor mange kunder, der kan være berørt.