Kabinemedarbejder begår KÆMPE brøler på første arbejdsdag

Skrevet af Nicolai Steinicke

17/01/2023
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
At lave små fejl på ens første dag på sit nye job er ikke usædvanligt, men for en stewardesse, gik det helt galt.

Dagens topnyheder

Det gik så galt, at personen blev hjemsendt efter hændelsen. 

Fejlen endte med at koste flyselskabet over 400.000 danske kroner.

Den unavngivne nye medarbejder for British Airways arbejdede på sin allerførste flyvning på en Boeing 777 fra Heathrow fredag ​​i sidste uge.

Han udløste utilsigtet flyets evakuerings-procedure ved at åbne en nødudgang, skriver LADbible.

Da flugtdøren blev åbnet, udløste flyets nødslidske, hvilket betød, at den obligatoriske sikkerheds genstand ikke længere kunne bruges, og at der skulle bruges et erstatningsfly til passagererne.

Nødslidskens improviseret debut var ikke for sjov, da passagererne om bord på BA75-flyet til Lagos, Nigeria fik at vide, at uheldet ville føre til, at deres rejse blev forsinket i fire timer.

Nødudgangen er altid en prioritet, ligemeget hvor lang flyvningen er.

Flyet som var få øjeblikke fra take-off efter at have forladt standpladsen i Heathrow.

Efter at nødslidsken var aktiveret, rykkede beredskabstjenesterne til stedet for fjernet slidsken.

En talsmand for beredskabet i lufthavenen fortæller, at det er normal procedure.

Et erstatningsfly gennemførte rejsen til Lagos med samme besætning, undtagen medarbejderen som havde sin allerførste dag, vedkommende blev erstattet.