35-årige Lise Victoria Gowens har fået nok af problemer med PostNord.
Lige nu læser andre
Lise Victoria Gowens (35) fortæller til DinSide, at hun efter gentagne negative oplevelser ikke længere vil bruge netbutikker, der kun har PostNord som leveringsmulighed.
Gowens har ME og fibromyalgi, hvilket gør det sværere for hende at gå i indkøbscenteret eller en butik for at hente pakker.
Hun vælger derfor altid hjemlevering, og betaler gerne de ekstra kroner for at få pakkerne leveret hjem til sig.
For noget tid siden bestilte hun en pakke fra Kid, som var delt op i to halskæder.
– PostNord var den eneste mulighed for at få pakken leveret hjem til mig og jeg valgte derfor dette, siger hun til DinSide.
Endvidere får hun besked om, at den ene del af pakken er leveret til en butik i Skullerud, mens den anden del af pakken er leveret til en anden butik i Holmlia.
Butikkerne ligger cirka 30 minutter fra hinanden med offentlig transport.
– På dette tidspunkt forstod jeg ikke, hvad der skete.
Hun talte med kundeservice hos både Kid og PostNord. Ifølge Gowens lagde PostNord ansvaret på Kid, men Kid forklarede, at pakken var registreret med hjemlevering i deres systemer, men PostNord leverede i butik.
– Det reagerede jeg stærkt på og kontaktede derfor kundeservice igen.
Efter en masse frem og tilbage går det endelig. Men Gowens er stadig ikke imponeret. Hun synes, det er ærgerligt, at man skal følge så meget op efterfølgende.
– Jeg kan godt forstå, at det lyder som et luksusproblem for nogle, men for mange er det ikke bare at løbe i butikken. For eksempel for kronisk syge, mennesker med flere mobilitetsudfordringer, ældre, personer uden bil, småbørnsforældre og så videre.
– Man har betalt for en service, de aldrig leverer, tilføjer hun.
Gowens havde i starten ikke tænkt sig at bruge PostNord mere efter flere dårlige oplevelser, men valgte alligevel at tage en chance en sidste gang. Hun fandt en perfekt julegave på nettet, hvor PostNord var det eneste firma, der kunne levere lige hjem til hende.
Pakken skulle oprindeligt være leveret fredag den 22. september, men det blev den ikke. Mandagen efter fik hun endnu en besked om, at pakken var på vej igen, så skete det samme dagen efter. I flere dage modtog hun opdateringer om, at pakken var forsinket.
Den 3. oktober ankom pakken endelig.
– Jeg har aldrig oplevet noget i nærheden af det med andre leveringsfirmaer, siger Gowens.