Restaurant er begyndt at tage 'bræk gebyr' for folk der kaster op i restauranten

Nicolai Steinicke

41 uger siden

|

11/10/2023
Udland
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Kunder, der også drikker på en restaurant i Californien, skal betale for det med mere end tømmermænd, da ejerne har indført et "brækgebyr".

Dagens topnyheder

Lad os være ærlige: brunch er bare morgenmad, hvor det er mere acceptabelt at drikke.

Du er ved at komme lidt tættere på middag, og konceptet med at klirre champagneglas, mens du putter i din bacon og æg, virker helt rimeligt.

Der er selvfølgelig tale om champagnebrunch.

Spændingen ved at have en undskyldning for at drikke tidligt kan dog friste dig til at blive lidt for revet med, og det blev kun en større risiko med fremkomsten af ​​bundløse bruncher. Det skriver Unilad.

En restaurant, der byder på muligheden for et brøl om morgenen, er Kitchen Story i Oakland, Californien, som har bemærket, at mens masser af mennesker elsker ideen om en bundløs brunch, kan nogle bare ikke håndtere virkeligheden.

Kunder kan få fingrene i bundløse mimosaer i 60 minutter i restauranten, men i et forsøg på at forhindre bruncherne i at blive for meget rodede, besluttede ejerne at sætte et skilt op på badeværelset, der advarer folk om konsekvenserne, hvis de har en for meget.

"Kære alle mimosa-elskere, drik venligst ansvarligt og kend dine grænser," begynder det, inden det fortsætter med at afsløre, at det vil koste dig at kaste op.

"Et $50 (350 danske kroner) rengøringsgebyr vil automatisk inkludere på din regning, når du kaster op i vores offentlige områder. Mange tak for forståelsen."

Beskedens hensynsløshed lettes med en smilende emoji til sidst, bare så ejerne ikke virker for slemme.

Beslutningen om at sætte skiltet op kom fra restauratøren Steven Choi, efter at hans general manager så lignende skilte i andre restauranter.

Choi talte til SFGATE om problemerne med folk, der kaster op til deres brunch op, og sagde: "Dette var stadig under pandemien, og det blev et meget følsomt emne for kunder og personale, der skulle rydde op.

"Men dette er ikke unikt. Det er der for at få kunderne til at stoppe op og tænke på andre mennesker."