Seerne sidder som klistret til skærmen – både på live tv og streaming – for at se med.
Lige nu læser andre
TV 2’s landlige datingunivers har gjort det igen. Mens konkurrenterne forsøger sig med boligprogrammer, fredagsquiz og kendte i eksotiske dilemmaer, er det romantik på markniveau, der vinder danskernes hjerter – og skærmtid.
“Landmand søger kærlighed” topper nemlig seerlisten med hele 619.000 danskere, der følger med i håbet om, at kærligheden blomstrer mellem kartoffelrækker og kalveskjul.
Og det er ikke på flow, danskerne går amok – 381.000 valgte at streame afsnittet, mens 238.000 fulgte med live. Et tydeligt signal om, at sofa-dating anno 2025 sker på egne præmisser og med pauseknappen inden for rækkevidde.
Det viser de seneste seertal fra Nielsen.
Sofie stjæler billedet
Programmet har i år fået ny vært, og selvom arven fra Lene Beier er tung, virker publikum allerede overbeviste.
Læs også
Den tidligere “Bachelorette”-profil Sofie Martinussen bliver hyldet for sin ægte og varme tilstedeværelse blandt nervøse landmænd og tøvende bejlere, ifølge Se og Hør. En del savner måske den garvede ro, men størstedelen lader til at have købt hendes tilgang – og altså også klikket sig ind i hobetal.
Streaming sejrer stort
TV 2 er ikke den eneste, der har held med deres digitale strategi. “Først til verdens ende” snupper fjerdepladsen med 551.000 seere – men hele 335.000 har streamet programmet, hvilket slår flowandelen med længder. Samme tendens ses hos kultklassikeren “Klovn”, hvor blot 23.000 så femte afsnit live, mens hele 300.000 valgte at streame det akavede vanvid on demand. Det placerer afsnittet som nummer 15 på ugens top 20 – og afslører samtidig, at Casper og Franks fans ikke gider sendetider.
Bolig og vaner holder stand
Mellem alt kærlighedskaos og eventyrhunger holder gamle formater stadig skansen. “Kender Du Typen?” snupper andenpladsen med 579.000 seere, tæt forfulgt af “Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed”, der lander 576.000. Her er der næsten dødt løb mellem dem, der klikker og dem, der zapper.
DR’s “Alle mod 1” vendte også tilbage – dog med mere beskedne 346.000 seere og en placering som nummer 13.