Forside Underholdning “Hotel Romantik” får hård kritik af seerne: Nu reagerer folkene...

“Hotel Romantik” får hård kritik af seerne: Nu reagerer folkene bag

Hotel Romantik
Holger Rytter/DR

Seerne er særligt utilfredse med én ting i det populære DR-program.

Lige nu læser andre

DR’s kærlighedssatsning for det grå guld har trukket både varme roser og skarpe stikpiller siden premieren.

Men blandt deltagerne på “Hotel Romantik” er der ingen tvivl: værtsparret ramte plet.

20 modne danskere pakkede i efteråret kufferten og rejste til Schweiz for at finde kærligheden foran rullende kameraer. Rejsen foregik med Sofie Linde og Joakim Ingversen som rejseledere – og netop valget af dem har vakt debat blandt seerne på sociale medier. Her har enkelte kommentatorer stillet spørgsmålstegn ved, om det unge par var det rette valg til et program om seniorromantik.

For deltageren Lonnie Løber er svaret dog entydigt. Hun deltog i programmet og har ingen forståelse for den kritik, der har floreret online.

“De var simpelthen fantastiske, og jeg forstår overhovedet ikke, at der kommer nogle negative kommentarer om dem, når man læser rundt omkring,” siger Lonnie og peger på, at påstandene om Sofie Lindes nedladende tone og alder som værende uegnede til målgruppen er grundløse, fortæller hun til BLLED-BLADET.

Læs også

Bag kulisserne hos produktionsselskabet Strong Productions deler man hendes opfattelse. Ifølge selskabets chef, Sune Roland, var parret et ønskescenarie helt fra start.

“Joakim og Sofie var vores og DR’s drømmeværter fra day one. De deler en kærlighedsrelation og har på den måde en større troværdighed at gå ind i et kærlighedseksperiment med,” udtaler han og fremhæver deres evne til at kombinere personlige erfaringer med hver deres særlige kvaliteter på skærmen.

“Hotel Romantik” har siden premieren fredag aften uge efter uge samlet tusindvis af seere, og diskussionen om værtsvalget har næppe skadet seertallene – tværtimod. Lonnie og flere af de øvrige deltagere har dog kun ros til overs for duoens indsats og menneskelige tilgang under optagelserne i Alperne.

Ads by MGDK