Louises glamorøse Instagram-profil har snydt 50.000 mennesker

Det var først, da hun lagde en video op, det gik op for folk, hvor meget de var blevet ført bag lyset.

I august kom en 25-årige fransk kvinde på Instagram. Det er der som sådan ikke noget odiøst i, men profilen var ikke helt så autentisk, som den så ud på overfladen.

Louise Delage er nemlig ikke bare endnu en livsstilsblogger. Hun havde en mission, og det var først, da hun skar det ud i pap, at det gik op for hendes tusindvis af følgere, skriver Daily Mail

Profilen er fyldt med billeder af den smukke, unge kvinde. Der er dog én fællesnævner, som de færreste lagde mærke til.

(Artiklen fortsætter under billederne)

Pétanque

 

#latergram Bretagne

 

Souvenirs de Berlin 🇩🇪

 

Souvenir de Bretagne

Den 25-årige model fra Paris fik hurtigt over 50.000 følgere på Instagram. Men hun havde en bagtanke.

På stort set alle billederne, hvor hun fremstår ung, smuk og eventyrlysten, har hun nemlig selskab af alkohol. Drinks, vin, øl. Alkohol i alle afskygninger og i alle typer af situationer.

Læs også

Lidt for meget på sidebenene? Dette krydderi er et mirakelmiddel til fedtforbrænding

For mange brugere må skønheden have virket som en med et perfekt liv. Solbrændt, ude med vennerne, gang i den. Men i virkeligheden er Louise Delage slet ikke en ægte person.

(Artiklen fortsætter under billederne)

👀 Look 👀

 

Coucou 😊

 

Quand je pose en soirée 😵

 

Ravitaillement 😍

Den 25-årige er godt nok model og bor i Paris, men profilen og billederne er en del af en kampagne fra det franske reklamebureau BETC. De ønsker at sætte fokus på unges alkohol forbrug.

Kampagnen sætter fokus på, at alkoholisme ofte kan blive overset - især blandt unge, der jo “bare har det sjovt”.

I sidste uge offentliggjorde reklamebureauet en video, som afslørede det tankevækkende budskab. Det blev klart, hvordan det var lykkedes modellen at snyde så mange.

Læs også

Lægerne kaldte Tim for en tikkende bombe - så hørte han en udsendelse i radioen

De fleste havde på grund af de idylliske baggrunde og den glamourøse livsstil fuldstændig overset det åbenlyse. Det var da også lige præcis budskabet.

- Det er let at overse afhængighed hos nogen tæt på, lyder det i reklamebureauets video.

Det er tilsyneladende ikke nemmere på de sociale medier.

Se videoen nedenfor. 

LIKE MY ADDICTION

 

 

 

Dagens Gossip