McDonald's måtte trække burger tilbage: Personalet var flove over at servere den

Skrevet af Henrik R

02/04/2023
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Gennem tiden har McDonald's lanceret mange forskellige burgere. De færreste er dog blevet trukket af menukortet, fordi personalet var flove over at servere dem.

Dagens topnyheder

Den kendte fastfoodkæde rammer ikke altid plet, når de vælger at sende en ny bruger på markedet.

Tilbage i 1991 sendte de nemlig en burger på det britiske marked, men inden de gjorde dette, havde de dog ikke forhørt sig hos kunderne om, hvorvidt der faktisk var interesse i dette.

Og efter den blev lanceret, viste det sig meget hurtigt, at der rent faktisk ikke var interesse for den.

Den konkrete burger er en britisk klassiker, der kan fås på pubs i hele landet. Kunderne hos McDonald's var dog ikke store fans af den, og personalet skammede sig tilmed over at sælge brugeren.

På baggrund af dette endte McDonald's McPloughman's med at have en meget kort levetid på det britiske marked, skriver LADbible.

Konkret var der tale om McDonald's egen version af en klassisk britisk sandwich med ost og pickles, som har været elsket i Storbritannien i mange år.

Det viste sig dog hurtigt, at hos folk, der foretrækker at hente mad hos McDonald's, var den ikke helt så stort et hit.

Paul Preston, der havde en ledende stilling hos McDonald's i denne periode, fandt ud af, at det britiske folk ikke var til, at fastfoodkæden skulle træde ind på dette marked.

"Kunderne ønskede ikke produktet, og vores personale var flove over at skulle sige 'McPloughman's', endsige at skulle forsøge at sælge den til vores kunder," siger Paul Preston.

Paul Preston indrømmer også, at de ganske enkelt ikke havde gjort deres forarbejde godt nok, inden de sendte burgeren på markedet.

"Hvis vi havde taget os tid til at sætte konceptet McPloughman's gennem de tidlige stadie og lavet nogle markedsundersøgelser med vores kunder, er jeg sikker på, at vi ville have fundet ud af, at dette ikke var et yderst ønskværdigt produkt," fortæller han.

Nu bliver alle nye produkter omhyggeligt undersøgt og testet, før idéen overhovedet bliver delt offentligt, men tiderne var lidt anderledes dengang.

"At spørge kunderne, hvad de vil have, er en enkel og effektiv idé og sparer en masse spildtid i bestyrelseslokalet, ved at ledere forsøger at gætte, hvad kunderne kan eller ikke kan lide," siger han.