Forside Underholdning Massivt hit i udlandet: Dansk Netflix-serie er blandt de mest...

Massivt hit i udlandet: Dansk Netflix-serie er blandt de mest sete i verden

Netflix,Disney,Prime video, HBO, Apple TV plus
Top_CNX / Shutterstock

Har du set med?

Lige nu læser andre

Hollywood-stjerner og koreanske kæmpesucceser må rykke en plads til siden. En dansk miniserie fra det mondæne Nordsjælland har på blot to måneder skrevet sig ind i det globale streaminghierarki.

“Reservatet”, der har fået titlen “Secrets We Keep” til det internationale publikum, er blevet et massivt hit på Netflix. Siden premieren den 15. maj har 33,9 millioner seere trykket play – nok til at sikre serien en 21. plads over de mest sete titler i første halvår af 2025.

Det viser nye tal fra Netflix’ halvårsregnskab, som blev offentliggjort torsdag aften, ifølge Se og Hør.

Serien udspiller sig blandt velhavere nord for København og tager sin begyndelse, da en filippinsk au pair forsvinder sporløst. I takt med at hemmeligheder og dobbeltliv begynder at sive ud fra de luksuriøse murstensvillaer, eskalerer dramaet både foran og bag facaderne.

Læs også

Netflix omtaler serien som et internationalt gennembrud og et eksempel på, hvordan ikke-engelsksproget indhold får stadigt større global gennemslagskraft. Ifølge selskabet står netop dét indhold nu for mere end en tredjedel af alle visninger på platformen.

Også andre nordiske og danske produktioner har fundet vej til toplisten. Blandt dem er Netflix’ egen version af Jussi Adler-Olsens Afdeling Q-univers. Serien “Dept Q” er blevet set 25 millioner gange siden udgivelsen i slutningen af maj og ligger som nummer 32 på den samlede liste.

Helt i toppen troner dog den britiske ungdomsserie “Adolescence” med 145 millioner visninger, mens den sydkoreanske fanfavorit “Squid Game” igen sætter sig tungt på plads to og tre med sine nyeste sæsoner.

Netflix har samtidig præsenteret økonomiske nøgletal, som afspejler succeserne. Omsætningen i andet kvartal voksede med 16 procent sammenlignet med året før og rundede 11,1 milliarder dollar – svarende til 71,4 milliarder kroner. Overskuddet lød på 3,1 milliarder dollar, eller cirka 20 milliarder danske kroner.

Ifølge nyhedsbureauet AFP skyldes væksten blandt andet stigende reklameindtægter og justeringer af abonnementspriser.

Læs også

Ads by MGDK