Forside Indland Føtex lancerede nyt tiltag for et halvt år siden: Nu...

Føtex lancerede nyt tiltag for et halvt år siden: Nu deler de nyt

Føtex
Shutterstock

Føtex har god grund til at klappe i hænderne.

Lige nu læser andre

Kort inde i det nye år søsatte føtex en ny, dedikeret indsats for løfte opmærksomheden og salget af Nøglehulsmærkede varer.

Det ved at prismatche 300 Nøglehulsmærkede varer således kunderne altid kan regne med, at netop de varer fås til den mest konkurrencedygtige pris på markedet.

Derudover har føtex øget sin markedsføring af nøglehulsmærkede varer og øget kampagnemængden af disse – alt sammen for at nå målet om et øget salg på 40% af nøglehulsmærkede varer frem mod 2030.

Allerede nu, et halvt efter indsatsens start, er salget øget med 10 %, og arbejdet med at introducere flere Nøglehulsmærkede varer på hylderne fortsætter.

Det oplyser Salling Group i en pressemeddelelse.

Læs også

“Vi glæder os over, at vi med simple greb formår at flytte salget og inspirere vores kunder til at træffe et andet valg og måske tilvælge et sundere alternativ, end det de plejer. Det bekræfter os i, at vi faktisk kan rykke ved kundernes indkøb mod sundere vaner, og derfor fortsætter vi trykket, således endnu flere kunder vil vælge Nøglehulsvarer til,” siger Morten Møberg, direktør i føtex.

(Artiklen fortsætter under billedet)

Nøglehulsmærket er et glimrende pejlemærke for, om en given vare lever op til De Nationale Kostråd og en række krav om bl.a. indhold af flere kostfibre, mindre sukker, fedt og salt.

Men føtex ønsker at tage skridtet videre og kæmper for at kunne oplyse kunderne om sundheden i sine produkter på en tydeligere måde til gavn og hjælp for de, som måske ikke ønsker at købe en given Nøglehulsmærket vare.

Ønsker man ikke ønsker varen med Nøglehullet, fordi man ønsker en anden smagsvariant, kan det som kunde være svært at orientere sig om, hvad det næstbedste alternativ er.

Læs også

Derfor kæmper føtex stadig for en udvidelse af Nøglehulsmærket med en form for et trafiklys eller en indførelse af Nutri-Score, så navigationsredskabet fremover dækker alle fødevarer.

Udover Nøglehulsvarer til altid lav pris, så vil man også som kunde i føtex opleve et endnu større fokus på sunde alternativer.

F.eks. vil der hver uge under konceptet Det Nemme alternativ, hvor vi markedsfører et sundere alternativ til tilbudsvarer – og altid til samme pris – og ofte nøglehulsvarer.

Ads by MGDK