Rema 1000 må vige pladsen – nu er der en ny favorit på tronen.
Lige nu læser andre
MENY er bedst på væksten i antal kunder, væksten i loyale kunder og væksten i kundetilfredshed.
Det vurderer analysevirksomheden YouGov, der kårer MENY som bedst af alle i sin årlige undersøgelse af dagligvaremarkedet – den såkaldte Retail Award.
Kåringen kommer som afslutning på et år, der også har givet MENY titlen som landets stærkeste dagligvarebrand kåret af Loyalty Group, Årets Supermarked kåret af læserne af B.T., samt Landbrug & Fødevarers prestigefyldte ”Mejeriprisen” og ”Slagterprisen”.
Sådan skriver Dagrofa i en pressemeddelelse.
”Det vigtigste for os er at være ydmyge og ikke bilde os ind, at vi kan gå på vandet. Men derfor kan vi godt tillade os at være utroligt stolte. Når man vinder så mange priser som vi har vundet i år, så er det jo ikke tilfældigt. Så selvfølgelig er vi både glade og stolte over den her,” siger Richo Boss, kædedirektør i MENY.
Læs også
YouGov bruger en række nøgletal fra sin årlige undersøgelse af forbrugertendenser, den såkaldte Shopper Monitor Denmark.
MENY indtager førstepladsen som danskernes foretrukne dagligvarekæde – en titel som Rema 1000 havde i undersøgelsen sidste år.
Årets måling viser, at MENY har haft den største fremgang i dagligvarehandlen – og er den kæde, der forbedrer sig mest på tværs af både kundetilfredshed, antal kunder og hvor ofte danskerne vælger at handle der.
Vinderen af YouGov Retail Award findes ved at se på kædernes udvikling på tre centrale områder – herunder hvor mange der handler i kæden, hvor ofte de kommer igen, og hvor tilfredse de er med oplevelsen.
På hvert område rangeres kæderne fra 1 til 9, hvor 1 er bedst, og den kæde, der samlet set klarer sig bedst – altså har den stærkeste overordnede performance – vinder prisen.
Læs også
I årets måling får MENY en samlet score på 3,2, foran REMA 1000 (3,8) og Lidl (3,9) – og kan dermed kalde sig vinder af YouGov Retail Award 2025.
”MENY har formået at vokse både på antal kunder, hvor ofte de handler, og hvor glade de er for oplevelsen. Det er en imponerende udvikling, der viser, at MENY har styrket sin position på tværs af alle nøgleparametre – fra kundetilfredshed til købsfrekvens,” siger Senior Konsulent Philip Holme Nielsen fra YouGov.
Kædedirektør Richo Boss har fået pris og diplom overrakt på MENYs servicekontor i Ringsted, og han sender en stor tak til både medarbejdere og kunder for, at MENY henter endnu en hæder hjem.
”For os er kundernes tilfredshed det vigtigste. Jo mere relevante kunderne mener, at vi er, jo mere kan vi løfte hovedet og glæde os. Vi skal blive ved med at stræbe efter at være de bedste. Vi skal både have det brede udvalg, de lækre produkter og være på plads med prisen på de varer, danskerne køber mest,” siger han.
MENY består i dag af 116 butikker spredt over hele Danmark.
Læs også
Efter årsskiftet vokser kæden med to butikker, når Hornslet i Østjylland og Roslev nær Skive begge får en MENY.