Dårligt nyt til tusindvis af danskere

Skrevet af Emil Martesen

08/06/2023
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Der er ikke meget at skrive hjem om.

Mest læste i dag

Danskerne befinder sig i skrivende stund unægteligt i en situation, hvor de kæmper med at få enderne til at hænge samme. 

Derfor er der heller ikke meget at skrive hjem om for de tusindvis af danskere, der endnu ikke har fået deres fra energivirksomheden. 

For det er ingens næse gået forbi, at danskerne, I lyset af den aktuelle energikrise, oplever øget økonomisk pres. Stigende energipriser har medført en markant stigning i omkostningerne ved opvarmning, transport og generel forbrug. 

Mange danskere er blevet tvunget til at stramme budgettet og begrænse deres daglige udgifter. Den økonomiske byrde, der er opstået som følge af energikrisen, sætter pres på familiens økonomiske sikkerhed og skaber en bekymrende usikkerhed for fremtiden. 

Og derfor er det afgørende, at kunderne får deres penge. 

Men det er noget som godt 13.000 danskere ikke kan nikke genkendende til. 

I øjeblikket huserer en teknisk fejl hos energivirksomheden OK, og det skaber irritation hos kunder, der endnu ikke har fået deres tilgodehavende penge tilbage. 

Sådan lyder meldingen fra Avisendanmark

Pengene, der endnu ikke er tilbagebetalt, skal ses i lyset af en teknisk fejl med en fil-udveksling hos Mastercard: 

“Når én af vores kunder har et tilgodehavende, sender vi en fil på denne kunde afsted til Mastercard, som efterfølgende sender en notifikation til vores bank om at udbetale til kunden”, fortæller Rasmus Boserup, kommunikationschef i OK, til Avisendanmark. 

Han lægger heller ikke skjul på, at det er en pludselig opstået fejl, der er årsagen til det store besvær. 

Han benytter samtidig lejligheden til at kalde fejlen for stærkt utilfredsstillende. 

Det er endnu uvist, hvornår problemet for alvor lakker mod enden, men ifølge kommunikationschefen er de ikke den eneste virksomhed, der er ramt.