Forside Indland Dansk Bank bekræfter stort problem: Berørte kunder bør reagere straks

Dansk Bank bekræfter stort problem: Berørte kunder bør reagere straks

bank
Shutterstock

Banken har selv indrømmet, at de oplever udfordringer.

Lige nu læser andre

Når en offentlig myndighed eller en virksomhed rammes af problemer, der påvirker borgere eller kunder, plejer reaktionen som regel at komme hurtigt.

En officiel udmelding skaber ro og viser, at situationen er under kontrol.

Men når den melding udebliver, opstår der let usikkerhed. Mennesker, der står uden svar, begynder at spekulere og frygte det værste, og det har vi netop set et eksempel på.

Lunars investeringsplatform, som Saxo Bank står bag, havde dataproblemer i går, og eftersom banken ikke meldte noget ud, tog flere kunder kontakt til medierne.

Blandt andet henvendte Rebekka Hellstrøm sig til Ekstra Bladet, efter hun havde modtaget et opkald fra en ukendt kvinde.

Læs også

Kvinden fortalte, at hun havde modtaget en e-mail, hvor Rebekkas personlige oplysninger pludselig stod angivet som hendes egne.

Derefter gik der ikke lang tid, før sagen tog en yderligere drejning. Kort efter modtog Rebekka nemlig en mail, der fortalte hende, at hun havde ændret login-oplysninger – så de tilhørte en mand.

“Jeg synes, at det har været virkelig utrygt. Det er slet ikke til at finde hoved og hale i det. Det er mærkeligt, at der ikke bliver meldt noget ud. Det har faktisk været en ret paranoid dag for mig, da jeg ikke har vidst, om det var scammere, der var på spil,” siger hun.

Indrømmer udfordring

Selv efter Rebekka havde taget kontakt til Saxo Bank, vidste hun ikke, hvad der var op og ned i sagen.

Over for Ekstra Bladet har banken dog indrømmet, at de oplever udfordringer, som de arbejder på højtryk for at få løst. De oplyser ydermere, at berørte kunder bør reagere med det samme:

Læs også

“Vi kan bekræfte, at der i øjeblikket er tekniske udfordringer på Lunars investeringsplatform, som håndteres af Saxo Bank. Vi arbejder intensivt på at løse problemet og er i fuld gang med at danne os et overblik over situationen. Vi opfordrer alle kunder, der er berørt, til at kontakte os telefonisk, så vi kan hjælpe dem bedst muligt.”

Det vides endnu ikke, hvor stort omfanget af udfordringerne er.

Ads by MGDK