For tredje år i træk løber et af Danmarks største elselskaber med prisen.
Lige nu læser andre
Energiselskabet OK har for tredje år i træk landets mest tilfredse elkunder.
Det viser årets store kundemåling fra analysebureauet EPSI Rating Danmark, der netop er offentliggjort.
“De stærkeste elselskaber lykkes ikke kun med tilfredshed, men også med tillid. De viser, at gennemsigtig og enkel kommunikation skaber et stærkere kundeforhold end pris alene. OK holder fast i førstepladsen – det er flot. Kunderne oplever, at deres elaftale passer til deres behov. OK’s kundefokus kan mærkes,” siger Sofie Breum, der er country manager i EPSI Rating Danmark.
Ligesom i 2023 og 2024 opnår OK førstepladsen i årets måling med en flot kundetilfredshed på knap 74 point ud af 100.
Gennemsnitsscoren på tværs af elbranchen er 65.
Læs også
“OK har i dag over en kvart million elkunder, og antallet vokser hele tiden. Vi får en ny elkunde hvert femte minut døgnet rundt. At vi sideløbende med den meget store kundetilgang kan fastholde landets højeste kundetilfredshed, er vi utrolig stolte af. Kundetilfredshed er vores vigtigste valuta, så det er fantastisk, at vores indsats gør en forskel for kunderne, siger Michael Lamberth,” der er kommerciel direktør i OK.
Store ambitioner som elselskab
OK er i dag et af Danmarks største elselskaber.
Det er blandt andet et resultat af en klar strategi om at blive danskernes foretrukne energiselskab med attraktive produkter til bilister, boligejere og virksomheder.
Men det er i lige så høj grad et resultat af, at kunderne møder dygtige, sympatiske og troværdige medarbejdere på telefonerne, over mail og ude i virkeligheden.
“Alle medarbejdere i OK har en aktie i den høje kundetilfredshed og fortjener ros. Men særligt kollegerne i OK’s kundeservice skal have et ekstra stort skulderklap, for de møder hver dag vores kunder med godt humør, kompetent rådgivning og et reelt ønske om at hjælpe kunderne i deres hverdag,” siger Christian Ruhe, der er markedsdirektør for elforretningen i OK.
Læs også
Den nye kundemåling blandt elselskaber viser også, at OK er førende i branchen, når det kommer til at række ud til kunderne, når det er relevant.
“Vi gør os virkelig umage med at hjælpe kunderne med at træffe de klogeste valg i deres hverdag. Derfor læner vi os ikke tilbage og venter på, at kunderne kontakter os. Vi rækker ud, når vi kan se, at kunden kan få endnu større værdi ud af OK. Jeg er meget glad for, at kunderne viser, at det betyder rigtig meget for dem, siger Christian Ruhe.