Det er revet væk i Bilka: "Det viser jo bare, at det er noget, vi skal satse mere på"

Skrevet af Mathias Nielsen

56 uger siden

|

21/04/2023
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Bilka har i år valgt at satse stort på at sælge Eid-pynt, og det har været en stor succes.

Dagens topnyheder

I dag starter en stor begivenhed for alle verdens muslimer, som de næste tre dage skal feste.

Det skyldes, at ramadanen netop er afsluttet, hvilket sker med den såkaldte Eid.

Under ramadan faster man i en hel måned i alle solens vågne timer.

Til festlighederne hører sig dekorativt pynt, hvilket Bilka i år har satset på at sælge. Et sats, som i dén grad har vist sig at være en rigtig god og klog idé. 

Marketingschef hos Bilka, Claus Frederiksen, fortæller nemlig til Avisen Danmark, at salget er gået rigtig godt. Det er endda gået bedre end forventet.

- Efterspørgslen har været meget større, end vi regnede med. Henover weekenden måtte vi melde udsolgt i Bilka i Tilst. Det er selvfølgelig ærgerligt for de kunder, som må gå skuffede derfra, men det viser jo bare, at det er noget, vi skal satse mere på næste år.

Årsagen til det gode salg skyldes ifølge Claus Frederiksen Bilkas markedsføring af Eid-pynten.

- Det er første gang, vi har markedsført os på den måde, som vi har gjort i år, hvor sortimentet har fyldt en hel side i tilbudsavisen. Og så er der jo en stor base af mennesker, som har fået øjnene op for, at man kan købe det i Bilka, fortæller han.

Fordi salget har været så godt, vil man næste år satse endnu mere på at sælge Eid-pynt i landets Bilka-butikker, lyder det.