Midt i køen i Kvickly fik Louise en åbenbaring: Nu kommer hun med opfordring

Skrevet af Mathias Nielsen

02/12/2022
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Louise havde en oplevelse i sin lokale Kvickly, som satte gang i en helt særlig tanke.

Mest læste i dag

Du kender formentlig følelsen af endelig at have fået fri efter en lang arbejdsdag. Længslen efter at komme hjem er stor, men der er lige én enkelt opgave tilbage, før du kan sætte kursen mod hjemmet; du skal lige en tur forbi det lokale supermarked for at få de sidste ting til aftensmaden.

Ikke just den ting, man har mest lyst til efter en lang dag. Ikke desto mindre er der mange danskere, som handler om eftermiddagen.

Det samme gjorde Louise Sandø Lund forleden, hvor hun var en tur i Kvickly i Hvidovre.

Her skete der noget irriterende, for trods mange kunder i kø, lukkede en af butikkens kasser. Noget, der skabte stor frustration hos kunderne. 

»Der var faktisk en af kunderne, der blev ubehagelig og begyndte at halvråbe og sige: 'Man kan sgu da ikke lukke en kasse nu, midt i den allertravleste tid. Vi vil da allesammen gerne hjem',« fortæller Louise Sandø Lund til B.T.

Selvom der var sat skiltet med ‘lukket’ ned på båndet, så blev der fortsat ekspederet kunder ved kassen, indtil en anden medarbejder i Kvickly brød ind og sagde: »Nej, nu lukker du ned og går hjem!«

Og det var denne melding, som brød gennem hovedet på Louise.

»Der faldt tiøren bare for mig. Hun har jo haft en lige så lang dag som alle os andre, og vil lige så gerne hjem,« fortæller Louise Sandø Lund, der endte med at blive fyldt op af dårlig samvittighed i køen ved siden af.

Louise var  inde i sit eget hoved nemlig også blevet irriteret over at kassen skulle lukke. Men da det blev Louises tur i køen ved siden, af valgte hun at rose kassemedarbejderen og sige, at de gør et godt stykke arbejde.

Samme besked fik den udskældte medarbejder i kassen ved siden af, som jo skulle lukke ned midt i travlheden. Det blev de to kassemedarbejdere glade for.

Og det fik Louise til at skrive i den lokale Facebook-gruppe for borgere i Hvidovre.

Her opfordrer hun til, at man som kunde gør mere ud af at respektere og værdsætte butiksansattes arbejde og tale ordentligt til dem - også selvom man bliver irriteret.