Forside Indland Netto med vigtig besked til kunderne: “Det er et problem”

Netto med vigtig besked til kunderne: “Det er et problem”

Netto
Google Street View

Netto deler en trist besked.

Lige nu læser andre

Når man handler ind til aftensmaden, forventer man som regel, at alt står klar på hylderne.

Det gælder både de daglige basisvarer og de små ting, man lige mangler på farten.

Mange butikker mærker dog et stigende pres på driften, og det kan hurtigt mærkes ude i butikkerne.

Hverdagen i de danske supermarkeder er blevet mere travl. Flere kunder, flere varer og flere opgaver der skal løses på kort tid.

Supermarkederne gør meget for at holde hjulene i gang, så handleturen føles tryg og overskuelig. Det kræver både planlægning og et godt samarbejde mellem butik og kunder.

Læs også

I Brørup er netop det samarbejde kommet ekstra i fokus.

Stigende problemer

Hos Netto i Brørup fortæller butikschef Marianne Madsen, at medarbejderne kæmper med en voksende udfordring.

Ifølge hende er antallet af tyverier steget mærkbart den seneste tid.

Hun beskriver udviklingen i et opslag på butikkens Facebookside, hvor hun skriver

“Vi oplever desværre i øjeblikket en stigning i tyveri i vores butikker. Det er et problem, der påvirker os personale, butikken og ikke mindst jer som kunder.”

Læs også

Det handler ikke kun om varer. Butikken oplever også, at indkøbskurve forsvinder i stort antal.

Netto opfordrer derfor kunderne til at kontakte en medarbejder, hvis de ser noget mistænkeligt.

Målet er at få stoppet problemerne, før det går ud over udvalget i butikken.

I opslaget gør butikschefen det klart, hvad konsekvensen kan blive.

“Det kan betyde, at vi løber tør for varer på hylderne og ikke kan tilbyde det udvalg,” lyder det fra Netto.

Læs også

(Artiklen fortsætter under opslaget)

Hos Netto i Brørup håber man, at kunderne vil give en hånd med, så butikkens medarbejdere igen kan fokusere på det daglige arbejde. Om opfordringen får effekt, må tiden vise.

Ads by MGDK