Charlotte Holmskov fra Kirke Hyllinge troede først, det var en joke, da hun forleden åbnede sin mail.
Beskeden var fra Nordea, og overskriften lød: ”Du får penge tilbage.” Men det var ingen vittighed.
Nordea har nemlig ved en fejl opkrævet gebyrer og renter fra flere af sine kunder.
Charlotte Holmskov på 54 år er en af dem, der har oplevet at få rykkergebyrer – ni gange endda – selvom hun ikke skulle betale dem.
Det oplyser B.T.
Charlotte fik sig et chok, da hun så mailen - mest af alt over det kunne ske.
”Jeg fik et chok, da jeg så mailen. Tænk, at der ikke er bedre styr på loven i en så stor bank som Nordea,” siger Charlotte til mediet.
Banken erkender fejlen
I mailen fra Nordea fremgår det tydeligt, at banken erkender fejlen.
Charlotte Holmskov får i alt 11.954,16 kroner tilbagebetalt.
Beløbet dækker både de fejlagtigt opkrævede gebyrer, renterne, og en kompensation, fordi hun ikke har haft mulighed for at få renter af de penge, hun fejlagtigt har betalt til banken.
Charlotte Holmskov er langtfra den eneste kunde, der er blevet ramt.
Nordea bekræfter, at de netop nu er i gang med at rette op på fejlen og tilbagebetale penge til alle berørte kunder.
For langt de fleste drejer det sig dog om mindre beløb – typisk under 100 kroner.