Forside Indland Pensionister sure og skuffede over national beslutning: Hvad skal vi...

Pensionister sure og skuffede over national beslutning: Hvad skal vi nu gøre?

senior, couple, ældre,ægtepar
Shutterstock.com

Landets ældre borgere er gået til tasterne for at give udtryk for deres negative holdninger til markant beslutning.

Lige nu læser andre

Beslutningen om at lukke Rema 1000’s leveringsservice Vigo har mødt massiv kritik, især fra ældre og personer med begrænset mobilitet.

Beskeden om at tjenesten stopper fra 1. december har udløst et viralt oprør på Facebook – med over 1.700 kommentarer inden for få dage.

Vigo har i næsten ti år fungeret som en livline for mange, der ikke selv kan komme til supermarkedet. Frivillige indkøbere hentede varerne i Rema 1000 og leverede til døren. Med lukningen mister disse brugere ikke bare en service, men også en tryghed i hverdagen.

Ældre og skrøbelige føler sig efterladt

Mange af kommentarerne på Facebook er præget af frustration og bekymring. En pensionist beskriver situationen som “et hårdt slag” og frygter at blive sat i en situation, hvor indkøb bliver vanskelige uden Vigo. Andre deler, at de føler sig ladt i stikken, fordi de ikke har andre nemme alternativer.

Rema’s svar: Hvorfor og hvad nu?

Rema 1000 oplyser, at faldende brug og et ændret kundegrundlag ligger bag beslutningen. Servicen vil være tilgængelig indtil den 30. november.

Læs også

“Beslutningen står ikke til at ændre, men vi kan forsikre om, at det bestemt ikke har været nogen let beslutning, og den har været undervejs i noget tid. Trods store ambitioner og indsats i de seneste 10 år, må vi desværre erkende, vi skal fokusere og lægge vores kræfter anderledes,” skriver butikskæden.

Virksomheden lover også, at andre digitale løsninger fortsætter – blandt andet “Køb & Hent”-tjenesten, hvor kunder bestiller online og selv afhenter deres varer i butik. Derudover nævnes alternativer som Nemlig og Bilka-levering som mulige erstatninger for dem, som har brugt Vigo flittigt.

Ads by MGDK