Stort kaos hos YouSee - 250.000 danskere ramt

Skrevet af Henrik R

03/01/2020
Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Selvom tv-krigen er overstået, er YouSee stadig i medierne. Dette skyldes, at de i øjeblikket har store tekniske problemer.

Mest læste i dag

Siden efteråret har der været rettet en negativ stemning mod tv-udbyderen YouSee, der pludselig valgte at stoppe deres aftale med Discovery Networks.

Det betød ganske kort fortalt, at de pr. årsskiftet ville fjerne alle Discovery Networks-kanaler fra deres tv-pakker, og de blev langt fra erstattet med tilsvarende kanaler.

I stedet blev kunderne spist af med en halvlunken løsning, og denne løsning har YouSee problemer med at overholde.

I skrivende stund har YouSee nemlig fortsat ikke fået styr på deres tekniske problemer, som gør, at 250.000 danske kunder i øjeblikket ikke har mulighed for at få deres bland selv-kanaler, som de ellers har betalt for.

Hos YouSee er det muligt at vælge tv-pakker, hvor man selv kan blande de kanaler man ønsker, og det har 250.000 kunder hos YouSee valgt. Problemet er bare, at hvor kunderne før havde kanaler fra Discovery Networks, så har kunderne i øjeblikket ikke mulighed for at vælge de nye kanaler til.

Problemet opstod den 1. januar, og indtil videre har det ikke været muligt at løse problemet.

På YouSees Facebook-side er det også til at se frustrationerne, hvor utallige danskere har skrevet opslag, hvor de er langt fra tilfredse med den service, de får hos YouSee.

Til B.T. fortæller forbrugerrådet tænk, at YouSee bør kompensere for problemerne, men det har YouSee ikke i sinde, lyder det fra direktøren til samme medie.