Vild lancering af Zalando: Gør du dette, bliver det endnu billigere for dig at shoppe

Nicolai H

3 timer siden

|

06/05/2025
Indland
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Efter succes i 10 andre europæiske lande, kommer længe ventet tiltag endelig til Danmark.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Danske online-shopaholics kan godt begynde at spidse ørerne – Zalando skruer nu op for charmen med et nyt loyalitetsprogram på det danske marked.

Modegiganten udvider sit program, Zalando Plus, som allerede er en fast del af oplevelsen i ti europæiske lande, og Danmark står nu først for skud sammen med to andre markeder.

Det skriver flere medier, heriblandt Se og Hør.

Zalando Plus er en kundeklub, hvor medlemmer kan samle point på alt fra køb til diverse aktiviteter, hvilket giver adgang til eksklusive fordele. Taktikken er helt klar: flere fordele, flere kunder, højere toplinje.

Skarpt angreb på konkurrenterne

At Zalando nu hiver Plus-programmet frem, er alt andet end tilfældigt. Ifølge Mie Bilberg, chefkonsulent i e-commerce hos Dansk Industri, er det en direkte udfordring til spillere som Boozt, Asos og Boohoo:

"Her går Zalando ind og konkurrerer. Det må også være noget, som andre online modeforhandlere skal være opmærksomme på, for det kan lige pludselig rykke rundt på kunderne."

Zalando har nemlig kig på Boozts succes med loyalitetsprogrammer og forsøger nu at kapre en større del af de skandinaviske forbrugere, der er vant til at få lidt ekstra for deres trofasthed.

Danmark i Zalandos spotlight

Satsningen på Plus-programmet bliver ikke nedtonet fra Zalandos egen side. Samme dag som loyalitetsprogrammet blev præsenteret, røg også Zalandos kvartalsregnskab på gaden, hvor fokus på det nordiske marked var tydeligt.

Direktør for Norden og Benelux, Fabio Baum, lagde ikke skjul på begejstringen:

"Jeg er meget glad for i dag at kunne dele nyheden om, at vi nu lancerer vores loyalitetsprogram, Zalando Plus, som markerer en vigtig milepæl."

Ads by MGDK