Amazon skifter logo efter Hitler-bummert

Skrevet af Mathias Busekist

04/03/2021
Foto: Amazon
Foto: Amazon
Amazon er en mastodont, når man snakker onlinehandel, men de har nu været nødsaget til at skifte deres logo.

Dagens topnyheder

Onlinegiganten Amazon har igen været nødt til at give deres applikations-logo et nyt look. Det kommer efter, at man kunne sammenligne looket med Adolf Hitlers. 

Appen, der viste et billede af en pil, der var formet som en mund, var at finde under noget, som mange mente, lignede et blåt moustache.

Dette kom efter, at man efter fem år valgte, at man ville give applikation et nyt look. 

Det skriver news.com.au.

"Vi har desginet det nye logo i håbet om, at det vil gøre folk lige så spændte og glade, når de handler gennem vores applikation, som når de ser, at deres pakke er ankommet," meddelte virksomheden, da de valgte at udskifte logoet. 

Det, som mange mener skulle ligne et blåt overskæg i toppen af logoet, skulle forestille sig at være pakketape. Amazon valgte dog hurtigt at opdatere logoet, da de fandt ud af, at man kunne lave sammenligningen. 

Appen har derfor fået et fold i toppen, så det ikke længere ligner Adolf Hitlers overskæg. 

The New York Times har været i kontakt med Amazon, og de fortæller, at de ikke var klar over, at det nye logo kunne sammenlignes med Hitler, men at de hurtigt fik det opdateret, da de fandt ud af det. 

Denne smutter fra Amazon kommer lige efter, at man i Sydney mall fandt ud af, at der blev solgt ansigtsmasker, der havde fået et print på, der lignede swastikas. 

"Vik fik gjort dem opmærksomme på ansigtmaskerne, og de blev hurtigt fjernet. De fik ligeså snakket med virksomheden bag maskerne, der sagde, at det var en ærlig fejl."