Ferier skal helst forbindes med afslapning, gode minder og opladte batterier. Men for Sinisa Popadic og hans familie ventede der en uventet regning, da de kom hjem fra ferien.
Seks kontrolafgifter til en samlet sum af 5.460 kroner lå som et trist punktum for en ellers planlagt og betalt parkeringsløsning ved Fields tæt på Københavns Lufthavn.
Det skriver TV 2 Kosmopol
Popadic havde i god tid booket parkering via GoParking.dk, men ved hjemkomsten blev det tydeligt, at noget var gået galt.
“Jeg tænkte, at det ikke kunne passe,” fortæller han og peger på, at han dobbelttjekkede datoerne inden afrejse. Fejlen skyldtes, at GoParking kort før hans rejse havde mistet retten til at bruge parkeringskælderen, som ejes af ParkZone.
Et samarbejde, der ophørte 24. april efter at familien havde købt deres billet.
Udviklede sig til en rundtur
Forvirringen blev ikke mindre, da bilen stadig holdt omgivet af GoParking-skilte, og forsøget på at finde en løsning udviklede sig hurtigt til en rundtur mellem de to selskaber.
Først bad ParkZone om dokumentation, men da den var fremsendt, henviste de til GoParking. Og sådan gik tiden, uden nogen ville tage ansvaret.
Hos ParkZone peger kommunikationsansvarlig Marie-Louise Munter på det tidligere samarbejde:
“GoParking er blevet ved at sælge parkeringsprodukter efter vores samarbejde ophørte, og det har de ikke haft tilladelse til.”
Hun understreger, at hvis ParkZone finder fejl i egne procedurer, vil man naturligvis annullere uberettigede afgifter.
Sagen er nu sendt videre til Parkeringsklagenævnet, og der er endnu ikke truffet afgørelse. Dog har GoParking efter TV 2 Kosmopols henvendelse nu skrevet til Popadic og meddelt, at de har informeret ParkZone om annulleringen af disse bøder.
Familien kan dermed forhåbentlig snart se en ende på en sag, der begyndte med en ferie og sluttede med frustration.