McDonalds havnet i en regulær shitstorm

Skrevet af Mathias Busekist

22/09/2021
Brugere på Facebook raser.

Dagens topnyheder

McDonalds har for nylig tilføjet deres skumfidusfrappé til sortimentet, men allerede nu raser mange brugere på Facebook over papirsugerøret, man får med til drikken. 

Det fremgår af kommentarsporet under et reklameopslag fra McDonalds om deres nye drik, at folk raser over papirsugerøret, som ifølge brugerne er fuldstændig ubrugeligt og opløses, inden man overhovedet er blevet færdig med den.

"'Ødelagt gennem et papsugerør, der bliver opløst, så snart man bare overvejer at kigge på det." 

Og brugeren er ikke ene om at hade papirsugerøret. 

Mange mener, at det er direkte fjollet, at man får leveret drikken i en plastikkop med plastiklåg og dernæst et papirsugerør, hvilket kommunikationschef i McDonalds, Pia Tobberup, sagtens kan forstå. 

"Det kan jeg godt forstå, at man kan undre sig over. Men det er en trinvis udfasning af engangsplast, vi er i gang med. Vi skal sikre, at de løsninger, vi sætter ind i stedet for, reelt er miljøvenlige og kommer til at passe med fremtidige regler og muligheder omkring affaldssortering. Og så skal de være gode i brug. Så vi er i gang," siger Pia Tobberup til Ekstra Bladet.

Pia Tobberup fortæller endvidere, hvad der er til baggrund for, at man får et papirsugerør til sin drikke, og grunden til dette, er et EU-direktiv.

Loven siger, at når der findes alternative til single-use plastik, så må man ikke bruge plastikversionen, hvorfor altså McDonalds bruger papirsugerør.