Mejerigigant tvunget til at undskylde for reklame: Beskyldt for misogyni

Skrevet af Mathias Busekist

15/12/2021
Foto: 블락/YouTube
Foto: 블락/YouTube
Mejerigiganten har været tvunget til at undskylde efter den meget kontroversielle reklame.

Dagens topnyheder

Reklamen, der er udgivet af Seoul Milk, et af de største mælkemærker i Sydkorea, viser en mand, der bevæger sig gennem et skovområde hen mod et vandløb.

Den viser hvidklædte kvinder, der drikker af vandløbet, før den klipper til billeder af dem, der udfører yoga på en mark. Den mest kontroversielle del af klippet kommr efter, at manden knækker en kvist, hvilket høres af kvinderne. 

Du kan se videoen her.

Det skriver BBC News.

Reklamen viser en kvinde, der kigger over på manden, som sænker sit kamera og opdager, at alle kvinderne er blevet til køer.

I mellemtiden ser en voiceover til reklamen ud til at beskrive en person, der opsporer vilde eller flygtige dyr.

"Endelig lykkedes det os at fange dem på kamera på et uberørt sted, hvor naturen er bevaret i sin renhed. De drikker rent vand fra den rene natur, spiser en miljøvenlig økologisk kost og lever fredeligt i et fredeligt miljø. Jeg vil forsøge at nærme mig dem med forsigtighed."

Da reklamen slutter, lyder en tagline: "Rent vand, økologisk foder, 100 % ren Seoul-mælk. Økologisk mælk fra en økologisk ranch i den dejlige natur i Cheongjang".

Scenerne fik hurtigt modspil efter offentliggørelsen af reklamen, og en seer beskrev den som en "ulækker demonstration af #misogyni".

En anden seer skriver: "Jeg køber ikke Seoul Milk mere. Det er den anden blandt deres #misogynistiske reklamer!

Der var yderligere kritik af den måde, hvorpå manden i smug filmede gruppen af kvinder, og folk kritiserede hans handlinger efter en stigning i antallet af spionkameraforbrydelser i Sydkorea.

"Vi beklager dybt alle, der følte sig utilpas med mælke-reklamen udgivet den 29. sidste måned."

"Vi tager dette alvorligt og vil gennemføre en intern undersøgelse, og tage de ekstra forholdsregler for at forhindre lignende hændelser i fremtiden. Vi bukker hovedet og undskylder." 

Den nuværende annoncering fra Seoul Milk er den anden gang, at virksomheden har været i mediernes søgelys på grund af en kontroversiel kampagne, da virksomhedens marketingafdeling tidligere modtog en bøde for obscenitet over et performance, der involverede nøgne modeller, der sprøjtede yoghurt på hinanden.