Opel har opdateret sit logo. Den ikoniske ”Blitz”, der pryder front og bagende på alle Opel-modeller, har fået nyt udseende og vil være at finde på alle fremtidige modeller allerede fra 2024.
Logoet fungerer som det naturlige center for ”Opel Compass” (Opels frontdesignideologi), der dannes af det horisontale Opel-ansigt, Vizor-grillen og den vertikale centerlinje på kølerhjælmen.
Det er ikke længe siden, at Citroén ændrede logo. Deres nye logo kan du se i artiklen herunder:
Lynet, eller “Blitz” på tysk, går godt i tråd med Opels elektriske offensiv, der i øjeblikket er på fuld blus. Opel CEO Florian Huettl fortæller:
“Vores “Blitz” er mere relevant end nogensinde. Den symboliserer både vores ønske om at demokratisere innovation og mobilitet, men også vores mål om at blive et fuld-elektrisk bilmærke i Europa i 2028. I år vil vi have 15 elektrificerede modeller i vores portefølje og kan stolt sige, at Opel er elektrisk”.
”Blitz”-logoet repræsenterer visuelt vores designfilosofi. Lynet er blevet gjort skarpere og rammer mere selvsikkert logoets trimmede ydre ring og giver et mere progressivt og moderne udseende. Det nye logo er stolt placeret i midten af vores ”Compass”, navnet på vores centrale designprincip i vores designfilosofi. ”Compass” er rygraden i vores front- og bagendedesignelementer”, beskriver Mark Adams, Vice President Design.
Den tyske bilproducent vil over de kommende år gradvist udrulle den nye ”Blitz” til hele modelporteføljen. Allerede i 2023 vil de første produktionsbiler være udstyret med det nye logo, men allerede i år vil man kunne opleve det nye logo, fortæller Opel CEO Florian Huettl.
”IAA Mobility i München er en af de største biludstillinger i verden og derfor det perfekte sted at introducere den nye ”Blitz” til et internationalt publikum. Og vi har også planlagt en overraskelse, som vi er sikre på vil begejstre besøgende på standen i München”, fortæller han.
Se det nye Opel logo herunder:
Foto: Opel Danmark
Foto: Opel Danmark