Stort bilmærke ændrer logo: Se det nye logo her

Foto: Shutterstock

Nu kan du se det franske bilmærkes nye logo.

Det 103 år gamle bilmærke ændrer logo for 10. gang. 

Onsdag meddelte det franske bilmærke Citroën, at de tager et nyt skridt ved at præsentere et nyt logo. 

Man kan gøre en masse simple tiltag for at fokusere på de nye tider med elektrificering, automation og teknologi, hvorfor Citroën netop har valgt at ændre logo. 

Selv vil Citroën signalere starten på en fed, spændende og dynamisk ære, som vil sende dem videre mod elektrisk mobilitet. 

Sådan ser det kommende logo ud: 

Foto: Citroën

De to overlejrede V’er i logoet skal simulere to spiralformede skriver, som går hver til sidst. 

Det er ikke første gang, at bilmærket skifter logo, men det nye logo, skal markere, at det franske mærke tager et nyt skridt. 

Alligevel ligner det nye logo det som først blev skabt af grundlæggeren André Citroën. 

Ifølge Citroëns globale branddesigner udtaler han: 

“Når vi ser på fremtiden, var det logisk for os at vende tilbage til André Citroëns første logo, der repræsenterede det ægte løfte om overkommelig og innovativ mobilitet for alle”. 

 

Læs også

Bilmærke sagsøgt efter kendis' trafikdrab

 

 

 

Dagens Gossip