Mor tabte 56 kilo blot ved hjælp af en lille ændring om ugen

Foto: Instagram Keely Dellit

Det er ikke de store ændringer, der kræves, hvis man gerne vil tabe sig. Det har en australsk mor vist, da hun ved blot en lille ændring om ugen tabte sig 56 kilo.

Når man først beslutter sig for at smide de overflødige kilo, så vil man gerne af med så meget som muligt, og gerne så hurtigt som muligt. Mange erfarer dog også, at de ender med at tage kiloene på igen, og derfor kunne det være smartere med en løsning, hvor man blot lave små ændringer.

Det har hvert fald virket for den 24-årige australske mor til tre, Keely Dellit, der endte med at tabe sig 56 kilo, og det var blot ved hjælp af bittesmå ændringer hver uge.

Moren var helt oppe at veje 126 kilo, og hun vidste, at det var blevet tid til at ændring, da hun stillede sig op på vægten kort efter fødslen af sit tredje barn. Det var dog ikke kun tallet, der var en motivation for Keely Dellit, der først og fremmest gjorde det, fordi hun følte sig udmattet og usund.

”Jeg vidste, at jeg skulle foretage en ændring. Det var ikke kun på grund af tallet på vægten, men fordi, at jeg følte mig usund og udmattet, og fordi jeg gerne ville være sund for mine tre børn,” fortæller Keely Dellit til Womens Health Magazine.

En ny ændring hver uge

View this post on Instagram

HEY new followers 👋👋 Let me catch you up to speed on my journey so far. 👶 On March 28th 2017, I gave birth to my third child... I came home that afternoon from the hospital and weighed myself.. 126.5kg, that was the point I knew I had to change. 🍎 I started by making changes to my diet each week, first week I picked healthier options at fast food places, second week I cut out fast food, takeaway and junk food altogether. Week three I cut out soft drink/soda, I was mainly drinking about 4L (a gallon) of Pepsi Max per day. Week four I switched out white bread, rice and pasta for brown/wholemeal versions. As I kept going I learned about better alternatives and tweaked my diet here and there, I never stuck to a specific meal plan but my eating would be be described as high protein, moderate fat, moderate carbs (low GI, healthy carbs). 🚶‍♀️ I started off exercising from approx. four weeks post partum, I pushed my two older kids in a double pram and carried my baby in a carrier. Started off walking 15 minutes, built up my fitness over time to the point I could walk for 4hrs straight and cover 20km distance with all three kids in tow. ⬇️ After six months I had lost 48kg on my own, at this point I decided to join a bootcamp, and since including weights training into my life, my loose skin has tightened significantly and I actually have some muscle tone now! 😁 The last few months have been incredible, I hit my goal weight (57kgs/126lbs lost) and my story was picked up by a local newspaper and it quickly spread worldwide, I did a really terrifying live interview on Australian TV and most recently I had a feature article written about me in Take5 Magazine. I finished off my Cert 4 in Fitness and I'm now working at PEPT Gladstone (@gladdypept), where I hope to use my personal experience to help change as many lives as possible. 💪So thankyou so much for all the new follows, and to all the people who have watched my journey from the beginning, shared in my joy and encouraged me to push through the hard times- I appreciate it so much more than I could ever say!

A post shared by Keely Dellit- Obese to PT (@losingkeelos) on

 

Hun følte dog ikke, at en stor ændring, ville være den rette vej for hende, så hun valgte i stedet at tilføje en lille bitte ændring hver uge, så hun på den måde gradvist blev sundere.

”Jeg valgte ikke at droppe fast food, og andre søde sager, som jeg elskede. Jeg valgte i stedet at tage mindre portioner, eksempelvis en lille omgang pommes i stedet for en medium. Så gradvis valgte jeg sundere alternativer så som grillet kylling i stedet for crispy,” fortæller moren.

”Når først jeg så var blevet vant til det, så begyndte jeg at erstatte sodavand med juice, og derefter fra juice til vand med brus. Så blev det brune ris i stedet for hvide, og så prøvede jeg plantebaseret mælk i stedet for mejeriprodukter. Derefter valgte jeg at lave mad i stedet for at bestille mad,” lyder det fra Keely Dellit.

De gradvise ændringer fik hende vænnet til at være sundere, og i dag har hun ikke problemer med at holde en sund livsstil. Hun kommer ligeledes med, hvordan hendes typiske måltider ser ud.

Morgenmad: To scrambleæg og en lille skål med havregryn og bær.

Frokost: En stor salat bestående af. Salat. Avocado, Agurk, Gulerødder, Peberfrugt, og grillet kylling eller tun.

Aftensmad: Kogt fisk med en stor bunke kogte grøntsager.

Snack: Proteinbarer, stænger af gulerødder eller naturligt peanut butter.

56 kilo på 14 måneder

Da hun startede med at vænne sig til den sunde kost, begyndte kiloene at rasle af hende, og det var uden, at hun satte en fod i et fitnesscenter. De første seks måneder motionerede hun således ved, at hun gik rundt i parken med hendes børn, eller fulgte træningsvideoer fra Youtube, og det var først, da hun følte sig komfortabel nok, at hun begyndte at træne på hold i et fitnesscenter.

Her startede hun med et par enkelt hold om ugen, men hun blev så glad for det, at hun endte med at træne hver dag.

I løbet af de 14 måneder tabte hun sig 56 kilo, og hendes fokus er gået fra vægttab til, at hun nu gerne vil fokusere mere på at styrke hendes muskler. Hun har derfor valgt at tage kurser, så hun nu er personlig træner på de hold, som hun selv startede på efter de første seks måneder af vægttabet.

Læs også

Mand skubber ex-kone ud over klippe: Fortsætter med at opdatere hendes Facebook

 

Dagens Gossip