'Løvens Hule'-virksomhed med stor nyhed: Får dansk legende som ambassadør

Skrevet af Mathias Nielsen

28/07/2022
Foto: DR
Foto: DR
Virksomheden kan med en stor nyhed præsentere et kæmpe samarbejde.

Dagens topnyheder

Mange virksomheder har fået stor succes efter at have medvirket i ‘Løvens Hule’ på DR1. Her sidder en række investorer, herunder Jacob Risgaard og Jesper Buch, som gerne vil investere i nye og sprudlende virksomheder.

Særligt tøjvirksomheder har fået stor succes efter medvirken i DR’s succesprogram. Her kan brands som Shaping New Tomorrow, Bareen T-shirt og Barons.

Sidstnævnte beskæftiger sig ene og alene med skjorter, og det er de også gode til. Man kan dog altid bruge hjælp, hvilket virksomheden i den grad får nu.

Barons kan nemlig offentliggøre, at man har fået ingen ringere end fodboldlegenden Michael Laudrup ind som ny ambassadør i virksomheden. Det oplyser Baron i en pressemeddelelse.

Her offentliggøres det også, at man lancerer en kortærmet polo, som dermed bliver den først varer uden for skjortesortimentet. Udvidelsen af sortimentet er sød musik i Barons-investor Jacob Risgaards ører, efter at han i 2020 købte 10 procent af virksomheden i Løvens Hule.

- Hele BARONS-teamet har på kort tid bevist, at vi her i Danmark naturligvis også kan skabe et succesrigt skjortebrand. Udvidelsen med en kortærmet polo er helt naturlig og en vigtig del af vores fortsatte strategi både herhjemme og i udlandet, for selvfølgelig skal vi da også give vores kunder muligheden for at se skarpe ud på strandbaren eller fortovscaféen, når det er varmt, eller man blot ønsker et mere uformelt look, siger Jacob Risgaard.

Også Michael Laudrup er glad for den nye rolle som ambassadør for Barons.

- Som ambassadør for Barons får jeg mulighed for at give en ung fremadstormende virksomhed et lille ekstra skulderklap, og personligt vil jeg gerne være velklædt, men ønsker ikke at bruge en masse tid på at købe tøj. På mange måder er Barons derfor bare det tøj, man automatisk hiver ud af skabet hver morgen, siger den nyslåede ambassadør Michael Laudrup.

At kunne tiltrække et så stort navn vækker også stor begejstring hos CEO i Barons,  Joachim Latocha. Han er således meget stolt over det nye samarbejde.

- Der er nok ikke mange øjeblikke i ens karriere, hvor hårene rejser sig på armene, men det gjorde de, da Michael sagde ja. Vi er naturligvis meget stolte over samarbejdet, siger stifter af og CEO i Barons Joachim Latocha.