Kvinde gør hårrejsende opdagelse efter at have taget kæmpe bid af veganer-burger på McDonald's

Skrevet af Kristine Bugbee

06/03/2018
Kvinden tog et billede af sin forkerte burger.
Kvinden tog et billede af sin forkerte burger.
En veganer tog en stor bid af en Veggie Deluxe-burger på McDonald's og gjorde kort efter en skrækkelig opdagelse.

Dagens topnyheder

En veganer fra Cambridge i England havde en ubehagelig oplevelse på McDonald's forleden. Efter at have taget en bid af sin mad gik det op for hende, at hun havde fået serveret det helt forkerte måltid.

Det skriver britiske Metro

Kvinden bestilte en Veggie Deluxe - den danske pendant til Homestyle Veggie - efter at en ekspedient fortalte hende, at hun som veganer godt kunne spise den, hvis hun blot fik den serveret uden mayonnaise. Så den bestilte hun.

Det var hendes første besøg på McDonald's, efter at hun havde besluttet sig for at blive veganer for otte måneder siden, og efter oplevelsen forleden vil hun aldrig spise på den kendte fastfoodrestaurant igen.

- Jeg fik at vide, at jeg kunne få en Veggie Deluxe uden mayo, og at den så var vegansk, så det var det, jeg bestilte. 

- Det var først, da jeg åbnede æsken og tog en bid, at jeg fandt ud af, at det var kylling, lyder det fra den forfærdede burgerkunde, der ønsker at være anonym.

Den danske Homestyle Veggie blev lanceret i Danmark tilbage i slutningen af sidste år og indeholder to 'bøffer', som blandt andet er lavet af quinoa, rød peberfrugt og krydderier. Derudover serveres den med citronmayo, rødløg, tomat, salat og emmentaler-ost.

Homestyle Veggie. Foto: McDonald's

Kunden, der fik en kyllingeburger i stedet for en veganer-venlig vegetarburger, siger, at hun er rasende over hændelsen, og at hun aldrig vil sætte sine fødder på McDonald's igen.

Ikke mindst fordi det tog hende mere end en halv time at komme hen på restauranten i sin frokostpause, og fordi hun efter at have taget en bid af kyllingeburgeren kun kunne spise pomfritter, da hun sad på sit kontor igen.

En talsmand for McDonalds's siger til britiske Metro, at burgerkæden beklager oplevelsen. 

- Vi vil gerne undskylde for episoden over for kunden. Hvert skridt vi tager går ud på at undgå fejl med vores mad, og vi opfordrer hende til at kontakte kundeservice, som kan undersøge detaljerne i sagen.

Ung mor gjorde gyser-opdagelse på babyalarmens skærm