Lidl-kunder frustrerede over stor ændring

Skrevet af Emil Martesen

21/09/2022
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Lidls tilbudsjægere frustreret over ændring af proceduren.

Mest læste i dag

Man kan gøre en masse simple tiltag for at tjene flere penge. Ofte sker der samtidig med krisetider, som vi netop befinder os i lige nu.  

Netop derfor meddelte Lidl onsdag, at man i Tyskland nu følger tendensen som i Aldi, ved at nedsætte rabatten på produkter, hvis bedste-før-dato er ved at udløbe.

I stedet for at give 50 procent rabat gives der nu kun 30 procent rabat på disse varer. 

Kunderne kan som regel finde de reducerede varer i filialerne i de grønne “Jeg er stadig god”-kasser. 

Dette er til stor frustration for tilbudsjægerne, da Lidl var den eneste detailrepræsentant, der netop gav 50 procent på varer, der udløber. 

Det er bestemt ikke usædvanligt, at det ikke vil hjælpe på den kampagne, som Lidl pralede med, hvor man var på vej mod nul affald og en reducering af organisk affald og madtab med 30 procent inden 2025. 

Alt dette sker i kølvandet på inflationen, som ikke har været højere i 40 år.