Far raser over restaurant: Tjener skrev vanvittig besked om hans kone på kvittering

Skrevet af Nils Würtzenfeld

28/03/2017
Privatfoto
Privatfoto
En familiefar blev både chokeret og vred, efter en tjener på en fin restaurant havde kaldt hans kone for ’skør særling’.

Dagens topnyheder

Hvad der skulle have været en hyggelig formiddag på en fin restaurant, blev i stedet en ubehagelig oplevelse for en engelsk familie. Det skriver Mirror.

På restauranten Weetons Café, der ligger i Harrogate, North Yorkshire i England, havde Steve Dempster indfundet sig sammen med sin hustru og deres 11 måneder gamle søn, da hustruen bestilte en omelet - dog i en lille udgave, da den var til deres barn.

- Min kone bestilte morgenmad til sig selv og en mindre omelet for vores 11 måneder gamle søn, da han er begyndt at spise mange forskellige ting, fortæller Steve Dempster, der dog kun blev mødt med en hånelig mine.

For ifølge Steve Dempster vendte parrets tjener sig om og grinede hånligt af bestillingen overfor med en kollega.

Den flabede tjener endte dog med acceptere bestillingen, men ikke før hun havde tilføjet en note til parrets regning.

- Da de tog imod bestillingen, lagde min kone mærke til, at den anden tjener fnes og bad om en kopi af bestillingen, fortæller Steve Dempster.

Da parret efterfølgende fik regningen, var der dog sket den fejl, at de havde fået kvitteringen med den note, som den ubehøvlede tjener havde tilføjet sig til stor morskab for sin kollega.

På kvitteringen stod der:

- En lille ægge- og tomatomelet til skør særling.

Privatfoto

- De var åbenlyst ikke klar over, at denne kommentar var inkluderet på vores kvittering, fortæller Steve Dempster, der straks klagede over den flabede og sårende besked.

Det resulterede i, at hustruen efterfølgende fik sine penge refunderet af restaurantens bestyrer, men en forklaring - eller en undskyldning - på den ondskabsfulde besked, fik de ikke.

- Det var jo ikke fordi, hun stillet et helt urimeligt krav. Hun var virkelig oprørt og spurgte dem, hvorfor hun havde fortjent denne behandling. Det er virkelig chokerende, at restaurantbestyreren mener, at det er acceptabelt at gøre foran en kollega uden at tro, at kunderne vil opdage det, forklarer Steve Dempster.

Siden den ubehagelige oplevelse, har Steve Dempster fortalt sin historie gennem flere medier, og det har nu resulteret i, at restauranten officielt har undskyldt over for den skuffede familie.

- Vi er kommet med en direkte undskyldning til kunder og har tænkt os at løse dette internt blandt vores medarbejdere, lyder det fra Weetons café.