Kvinde forfærdet over fastfood-levering: Kan du se hvad det er?

Skrevet af Henrik R

15/06/2023
Foto: Privat
Foto: Privat
En kvinde fik sig et gevaldigt chok, da hun modtog hvad hun troede, var den fastfood hun havde bestilt. Sandheden viste sig dog at være noget anderledes, og ganske uappetitligt.

Dagens topnyheder

Findes der noget bedre, end en nem, hurtig og friturestegt aftensmad? Måske, men de fleste kan nok hurtigt blive enige om, at det er ganske lækkert fra tid til anden - hvert fald hvis man får det man har bestilt.

Så hvis du har bestilt friturestegt kylling, vil du gerne have friturestegt kylling, og ikke et friturestegt håndklæde. Det var dog præcis hvad Alique Perez påstår at have modtaget, i steget for et kyllingelår, og hendes historie, med tilhørende billede, går nu hele verden rundt - det skriver Mirror.

Alique Perez bestilte mad fra Jollibee i Filippinerne, men da den ankom, og hun forsøgte at skære noget kylling op til sin søn, fandt hun noget "virkelig foruroligende".

I et viralt indlæg på Facebook forklarede moren:

"Vi fik Jollibee leveret via levering. Jeg bestilte kylling til min søn, mens jeg prøvede at give ham et stykke, fandt jeg det super svært overhovedet at skære. Jeg forsøgte at åbne det med mine hænder, og fandt til min overraskelse et stegt håndklæde,” - skrev hun og tilføjede:

"Dette er virkelig foruroligende ... Hvordan fanden ender håndklædet i gryden og endda stegt!?!?"

Hun fortsatte med at sige, hvordan hun altid havde troet, at folk, der klagede over at finde 'underlige ting' i deres mad, var det pure opsind fra kundernes side, men nu indså hun, at det ikke kunne være længere væk fra sandheden.

”Nu ved jeg, at det virkelig sker,” skrev hun

Hun tilføjede, at mange andre måltider fra restauranten muligvis var blevet påvirket af håndklædet.

"Essensen af ​​håndklædet forurenede olien og gryden fra leverandøren, så hvor mange kyllingestykker der er berørt? Vi ved ikke .."

Det indlæg er gået viral i de sidste par dage, og har indsamlet mere end 97.000 reaktioner, tusindvis af kommentarer og bliver delt mere end 86.000 gange.

Jollibee har siden delt en erklæring om sagen og sagde, at de var blevet tvunget til at lukke filialen i Bonifacio Global City i tre dage, startende fra 3. juni, for at "gennemgå dens overholdelse af procedurer" .

Den fulde erklæring lyder: "Dette vedrører kundeklagen på mad bestilt sent på aftenen den 1. juni fra en franchisebutik i Bonifacio Global City. Vi er dybt bekymrede over denne sag og har gennemført en grundig undersøgelse af hændelsen. Det er uheldigt, at der er sket afvigelser fra Jollibees standardprocedurer for tilberedning af fødevarer fra visse medarbejdere i butikken,”

"Som et resultat af denne hændelse har vi instrueret Jollibee Bonifacio-filialen om at lukke i tre dage fra den 3. juni til grundigt at gennemgå dens overholdelse af procedurer og omskole sit butiksteam for at sikre, at dette ikke vil ske igen.

"Vi sender også påmindelser til alle butikker for at sikre en streng overholdelse af Jollibees madlavningssystemer."

Kæden fortsatte med at skrive: "Jollibee har omhyggeligt udviklet og overholdt madlavningssystemer for at sikre, at vi leverer produkter af fremragende kvalitet og kundetilfredshed. Vi vil fortsat bestræbe os på at leve op til de høje standarder, vi har stillet for os selv og vores restaurantchefer,”

"Vi hos Jollibee er forpligtet til at tage de nødvendige skridt for at bevare den tillid og loyalitet, som vores kunder har givet os gennem årene."

Om Alique Perez har modtaget en erstatning, eller direkte besked fra fastfoodkæden melder historien intet om.