Ny ungdomskanal på vej

Første januar bliver der en kanal mere at vælge mellem for de unge danske tv-seere. Den kommercielle tv-station SBS lancerer en ny kanal, som er målrettet en ung målgruppe.

7'eren hedder den nye ungdomskanal, som skal sende 24 timer i døgnet og har en sendeflade der består af serier, comedy og musikprogrammer. Blandt andet skal Casper Christensens Douglas Entertainment sende tre timer hver dag.

- Med lanceringen af 7'eren rammer vi en ledig position i markedet, hvor der i dag virkelig mangler en relevant og vedkommende dansk kanal for de unge seere mellem 15-25 år, siger programdirektør Peter Rosberg SBS TV i en pressemeddelelse.

Blandt andet sender 7'eren også et dagligt direkte og interaktivt musikprogram med nyheder fra de mest populære musiknavne, seerbestemte hitlister og interview med aktuelle kunstnere.

Rammen for musikprogrammet er involvering på de sociale platforme som Instagram, Twitter og Facebook, og involveringen skal omfatte både musikken, kunstnerne og seerne.

Tidligere vært på DR's ungdomsprogram Boogie, Nanna Schultz, er ansat som chef for kanalen.

- 7'eren bliver en uforudsigelig og farverig tv-kanal. Vores ambition er at give de unge en kanal, hvor de får indflydelse og føler sig imødekommet, siger hun.

- Vi bliver ikke en traditionel tv-kanal, men vil være foranderlige, ligesom den verden der omgiver os. På 7'eren skal der ikke være langt fra idé til handling, tilføjer Nanna Schultz.

/ritzau/

 

Dagens Gossip