Forside Udland Modebrand i modvind efter salg af bikinier med push-up til...

Modebrand i modvind efter salg af bikinier med push-up til små piger

Modebrand i modvind efter salg af bikinier med push-up til små piger
Foto: Twitter

En stort modebrand er blevet beskyldt for at ‘seksualisere børn’ ved at sælge bikiner med push-up til piger i alderen 9 til 15 år.

Lige nu læser andre

Det kendte modebrand New Look er havnet i modvind, da de er blevet beskyldt for at seksualisere børn. Årsagen til dette er, at de sælger bikinier med push-up til børn.

Det skriver Daily Mirror. 

Læs også

De omtalte bikinier er en del af deres 915-kollektion, der er designet til piger i alderen 9 til 15 år. 

De kan fås i en lang række farver, og kan i øjeblikket købes i både deres butikker og på deres webshop for 7,49 pund. Det er svarende til cirka 65 kroner. 

Efter at Vicky Snowdon har delt et billede af de omtalte bikinier på Twitter, hvor hun klager over, at New Look sælger dem, er der blevet skabt debat omkring, hvorvidt de burde være i salg. 

“Det er svært nok at shoppe til mine døtre i New Look med deres insisteren på, at alle toppe er ‘cropped’, skriver hun på Twitter. “Men bikinier med push-up? Bikinier med push-up til 9-årige. Seriøst?” 

Object, der er en organisation, der arbejder på at gøre en ende på seksuel objektivering af kvinder, deler Vickys tanker om sagen. De mener nemlig, at de ikke bør have lov til at sælge dem. 

“Stop med at seksualisere børn, New Look. Det er forkert og skadeligt,” skriver de. “Fjern dem. Vi protesterer.”

“Jeg var så vred og forvirret på samme tid. Men hvorfor? Jeg klagede over det til pigen ved kassen, men hun forstod det ikke, og det er ikke hendes skyld. Jeg handlede kun i New Look, fordi jeg havde et gavekort. Bare forfærdeligt,” fortsatte Vicky ifølge Daily Mirror. 

“Hold da kæft. Piger har bare ingen chancen for en barndom, har de?” tilføjede en anden Twitter-bruger 

“Bikinierne i New Look 915-serien er designet med formede skumkopper, der giver struktur til det og giver anstændighed for bæreren,” har en talsmand fra New Look udtalt til Daily Mirror. 

“Denne type badetøj er bredt tilgængeligt hos andre brands på gaden. Vi lytter altid til vores kunder og overholder alle British Retail Consortium (BRC) Responsible Retailing-retningslinjer om at skabe produkter, der er passende til alderen og bedst passer til deres behov.”

Tilbage i 2010 lovede en række modeforhandlere, herunder Primark, at de ville stoppe med at sælge bikinier med push-up til børn, efter en Mumsnet-kampagne kaldet ‘Let Girls Be Girls’. 

Læs også

Ads by MGDK