En 71-årig koreansk mand fik sig noget af en overraskelse efter at have spist sushi.
12 timer efter at den koreanske mand havde spist sushi, begyndte han at se store hævninger og blærer på hånden. Ydermere var der store smerter i tiltagende grad, skriver Fox News.
Det, der var sket, var ganske enkelt en infektion forårsaget af en rå fisk.

Da manden derefter fik lægehjælp, prøvede lægerne at dræne blærerne og fjerne det inficeret væv. Ydermere blev han behandlet med antibiotika.
Hvad der senere skete, var stik imod lægernes forventning. Hånden begyndte at rådne op med store, åbne sår.
Infektionen fortsatte sit frembrud, og lægerne på sygehuset så ingen anden udvej end at amputere armen for at stoppe infektionen.
Årsagen til den voldsomme reaktion skyldes sygdommen vibrio vulnificus, som også kaldes for halvkolera. En type vibriobakterier, der lever i flodmundinger og langs kysten, kan forårsage infektioner, når de spiser rå mad fra havet. Det kan også skabe infektioner via åbne sår i huden, hvis man bader i vand, hvor bakterierne findes.
Manden var i forvejen diagnosticeret med diabetes type 2, og havde derudover en nyresygdom samt forhøjet blodtryk.
Madekspert ved Københavns Universitet, Michael René udtaler følgende til Ekstra Bladet:
“Sagen om den ældre mand er en helt speciel sag. Et vildt eksempel på, hvornår det kan gå meget galt. Generelt kan man sige, at man altid skal tjekke om maden ser frisk ud og bruge sanserne og sund fornuft, når man spiser sushi”.