Gert og andre danske kunder er ikke tilfredse med Lidl.
Lige nu læser andre
Når kalenderen rammer december, begynder mange danskere at jagte gode tilbud til både hverdag og højtider.
Der bliver sammenlignet priser, tjekket reklamer og lagt planer for, hvor indkøbsturen skal gå hen.
Det kan være lidt af en sport at få fat i de bedste varer, før de ryger ned i andres kurve.
Derfor kan det hurtigt give et lille stik i maven, når hylderne står tomme, netop som man når frem.
Særligt på denne tid af året, hvor indkøbslisterne ofte er længere end normalt. Mange kører rundt mellem flere butikker for at få kabalen til at gå op.
Læs også
Flere oplever, at kampen om de mest populære varer bliver skærpet år for år. Det gælder alt fra smør til de klassiske julefavoritter.
Og følelsen af at være én indkøbstur for sent på den, kan hurtigt brede sig.
Hos discountkæden Lidl har flere kunder mærket udfordringen tydeligt i de seneste uger.
Udsolgt gang på gang
Flere Lidl-kunder fortæller, at hylderne ofte er tømt for både tilbudsvarer og enkelte basisvarer, kort efter julesalget går i gang.
Ifølge B.T. har blandt andre Kim Pedersen flere gange oplevet, at han må forlade butikken uden det, han kom efter.
Læs også
Han fortæller, at det sker så ofte, at han efterhånden bliver både overrasket og irriteret, når der igen mangler varer.
På sociale medier har andre kunder delt samme frustration og skriver, at de er stoppet med at jagte Lidls tilbud, fordi de oplever, at chancen for at få fat i dem er lille.
Vil ikke sætte sine ben i Lidl igen
Også Gert Frydendal fra Faaborg havde sat næsen op efter flere tilbud, men beretter til B.T., at både flæskesteg, ost og brød var udsolgt, da han mødte op.
En tendens, som han er meget irriteret over.
Rent faktisk fylder det så meget, at Gert har besluttet sig for, at han ikke vil sætte sine ben i Lidl igen lige foreløbig.
Læs også
“Jeg sætter ikke mine ben der igen lige foreløbig. Så kører jeg hellere i Rema 1000 for ikke at gå forgæves,” siger han.
Lidl bekræfter, at efterspørgslen har været ekstraordinær, men understreger, at de gør alt, hvad de kan, for at fylde hylderne med tilbud.