Nye oplysninger giver et mere detaljeret indblik i den tragiske ulykke.
Der er nu kommet nye oplysninger frem i sagen om den voldsomme dødsulykke i Tilst ved Aarhus, hvor en 64-årig kvinde mistede livet, da en personbil kørte ind i hendes hjem.
Ifølge sigtelsen mener politiet, at den 20-årige mand bag rattet kørte med en hastighed, der var mere end dobbelt så høj som den tilladte, få øjeblikke før ulykken.
Politiet mener, bilen kørte 109 km/t
Den 20-årige mand blev onsdag aften fremstillet i grundlovsforhør ved Retten i Aarhus og efterfølgende varetægtsfængslet i 14 dage.
Han er sigtet for trafikdrab, og ifølge sigtelsen kørte han omkring klokken 23.45 gennem villakvarteret Skjoldhøjparken med en hastighed på 109 kilometer i timen.
Den tilladte hastighed på strækningen er 50 kilometer i timen.
Det skriver TV2.
Bilen fortsatte ind gennem huset
Ifølge sigtelsen mistede den 20-årige af ukendte årsager kontrollen over bilen, som kørte ind i et parcelhus.
Bilen fortsatte gennem huset og ramte en 64-årig kvinde, der opholdt sig indenfor. Hun afgik senere ved døden som følge af påkørslen.
Politijagt bliver undersøgt
Kort før ulykken havde politiet eftersat bilen.
Den Uafhængige Politiklagemyndighed (DUP) undersøger nu, om politiet fulgte gældende retningslinjer under eftersættelsen, og om der var grundlag for den politijagt, der fandt sted.
Undersøgelsen er en fast procedure i sager, hvor politiets indsats kan have haft betydning for et alvorligt hændelsesforløb.
Nægter sig skyldig
Den 20-årige blev anholdt kort efter ulykken og nægter sig skyldig i sigtelsen.
Retten har dog besluttet at varetægtsfængsle ham i 14 dage, mens Østjyllands Politi fortsætter efterforskningen af sagen.
Sigtelsen er anklagemyndighedens foreløbige vurdering af sagen. Det er endnu ikke afgjort ved en domstol, om den 20-årige er skyldig.